دکتر شهاب اسفندیاری معاون فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی شد

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

با حکم محمدرضا جعفری جلوه

شهاب اسفندیاری به عنوان ˝معاون فرهنگی˝ بنیاد سینمایی فارابی منصوب شد.

به گزارش هنرآنلاین به نقل از معاونت ارتباطات و امور رسانه‌ای بنیاد سینمایی فارابی، مهندس محمدرضا جعفری جلوه مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی طی حکمی دکتر شهاب اسفندیاری را به عنوان «معاون فرهنگی» بنیاد سینمایی فارابی منصوب کرد.

در متن این حکم چنین آمده است:

جناب آقای دکتر شهاب اسفندیاری

نظر به مراتب تعهد، دانش و تجربیات ارزشمند جنابعالی در عرصه‌های فکری، فرهنگی و هنری و نیز سوابق عالی آکادمیک در سینمای جهان با علائق ویژه به سینمای ملی که همانا در این سرزمین سینمایی است شرقی، دینی و ایرانی، معطوف به هویت، واقعیت و امید، و با عنایت به اهمیت نقش فرهنگی بنیاد در اجرای مجموعه‌ای از اقدامات هدایتی و حمایتی هدفمند در قبال چرخه فعالیت‌های سینما، بدین‌وسیله به عنوان معاون فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی منصوب می‌شوید.

انشاءالله در پرتو توجهات ربوبی در حیطه مؤثر و کارآمدسازی معاونت مزبور با بهره‌گیری از کارشناسان زبده و متعهد و معاضدت سرمایه‌های انسانی در سینمای کشور و همکاران دلسوز در بنیاد در امر خطیر پیشاروی مؤید و منصور باشید.

شایان ذکر است شهاب اسفندیاری دارای مدرک «کارشناسی کارگردانی سینما» و «کارشناسی ارشد سینما» از دانشکده هنر و فارغ التحصیل دکترای «مطالعات فیلم» از دانشگاه ناتینگهام انگلستان می‌باشد. وی مدیر گروه فیلم و سریال شبکه تهران (۱۳۸۲-۱۳۸۴)، مدیر امور تامین برنامه شبکه اول سیما (۱۳۸۰ – ۱۳۸۲)، عضو شورای فرهنگی سیما فیلم (۱۳۸۰ – ۱۳۸۴)، کارگردان مجموعه های مستند «جهانشهری ها» و «تمدن های زنده به گور»، شبکه ۳ سیما و نویسنده، منتقد و دبیر سرویس هنری مطبوعات(۱۳۷۵-۱۳۸۰) بوده و همچنین عضو هیات علمی و استادیار دانشکده سینما – تئاتر دانشگاه هنر، نویسنده فصلی از کتاب «غرب-زدایی از مطالعات فیلم» (De-westernizing Film Studies، انتشار یافتنات راتلج) و فصلی از کتاب «سینمای دفاع مقدس ایران» (Iranian Sacred Defence Cinema، انتشار یافتنات کینگستون) است.

شهاب اسفندیاری مقاله‌هایی دربارهٔ سینمای ایران در کنفرانس‌های بین‌المللی در دانشگاه‌های نیویورک، ادینبورگ، سنت اندروز و یورک ارایه نموده است.

انتهای پیام/۵۵


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.