دکتر عباسی: قهرمانی بدون ارزش‌های دینی و اخلاقی معنا ندارد

باید زمینه‌های رشد جوانان در ابعاد مختلف را مهیا کنیم

وزیر ورزش‌وجوانان گفت: معتقدیم قهرمانی بدون ارزشهای دینی و اخلاقی معنا ندارد و باید در این خصوص اقدامات فرهنگی گسترده ای صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی برنا، دکتر محمد عباسی که در مراسم آغاز عملیات اجرایی مسجد امیرالمومنین مجموعه ورزشی آزادی سخن می گفت، با تاکید بر برنامه های توسعه وزارت ورزش و جوانان در حوزه همگانی از ائمه جماعات خواست تا در خطبه هایشان حضور مردم در عرصه های مختلف ورزشی با هدف ارتقاء سطح سلامتی و شادی و نشاط در جامعه را مورد توجه قرار دهند .

وی در ادامه با تاکید بر اینکه تکامل انسان به تعالی روح و چگونگی ارتقاء معنوی آن بستگی دارد افزود: این موضوع از برنامه های مهم و راهبردی وزارت ورزش و جوانان است .

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: ما افتخار می کنیم که جوانانی داریم که در تمامی برهه های تاریخی توانسته اند برای ملت شریف ایران عزت آفرین باشند و من معتقدم باید براساس لیاقت آنها برایشان برنامه ریزی کرد و زمینه های رشد آنها را در ابعاد مختلف مهیا نمود .

وی توضیح داد: در دفاع مقدس جوانان دیروز ما در مقابل دشمنان ایستادگی کردند. همانها امروز هم الگوی جمع کثیری از جوانان امروز ما هستند که در برابر خدعه و نیرنگهای دشمنان در بخشهای علمی ، ورزشی و حتی سیاسی ایستادگی و مقاومت می کنند . حضور جوانان در اعتکاف و جلسات معنوی، همچنین شرکت در راهپیمایی‌ها، نشان‌دهنده این موضوع است. حتی زمانی که جوانان ما احساس کردند دشمنان از لحاظ علمی پیشی گرفته‌اند، پیام مقام معظم رهبری را دریافت کردند و سعی کردند از میانبرها استفاده کنند تا به نتیجه برسند؛ به طوری که در چند رشته علمی جزء برترین‌ها هستند.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: زمانی که دشمنان پیشرفت جوانان ما را دیدند، کینه خود را به جایی رساندند که دانشمندان جوان ایران را به شهادت رساندند که جا دارد از این شهدا در یک سال اخیر یاد کنیم و باید از وزارت اطلاعات هم تقدیر کرد که قاتلان را دستگیر کردند.

عباسی به پیامهای تقدیر مقام معظم رهبری در خصوص افتخارآفرینهای جوانان ورزشکار اشاره کرد و اظهار داشت: این موضوع نشان می‌دهد که جوانان ورزشی ما در میادین بین المللی با رشادت و دلیری پابه‌پای ارزش‌های نظام ایستاده‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه باید آرمان‌های نظام اسلامی را در تمامی ابعاد محقق سازیم، گفت: با توجه به وسعت و پیشینه دینی، فرهنگی و ارزشی ملت ایران باید بیش از اینها در عرصه های مختلف تلاش کتیم؛ چرا که نظام و مردم ما ارزشی هستند و یک کشور ارزشمدار باید اصولی معنوی و ارزشی داشته باشد .

وی در ادامه با مورد توجه قرار دادن ورزش همگانی وارتقاء سطح سلامتی جامعه اظهار داشت: در وزارت ورزش و جوانان این موضوع به صورت در حال پیگیری است و ما امیدواریم بحث ورزش همگانی از سوی ائمه جمعه هم مورد تاکید قرار بگیرد تا ما هم بتوانیم گامهای بلندی در این راستا برداریم.

ورزش ورزش و جوانان با اشاره به اهمیت مسجد در تغییر و تحولات اجتماعی و مسائل معنوی مردم به ویژه جوانان گفت: همه کسانی که مسیر هدایت را پیمودند از اهالی مساجد بوده و راه تعالی خود این مکان معنوی آغاز کردند. بر این اساس طرح احداث مساجد در مجموعه های ورزشی را در دستور کار شرکت توسعه و تجهیز قرار دادیم تا در کنار ورزش همگانی و قهرمانی معنویت نیز رشد پیدا کند .

دکتر عباسی تصریح کرد: ما معتقدیم قهرمانی بدون ارزشهای دینی و اخلاقی معنا ندارد و باید در این خصوص اقدامات فرهنگی گسترده ای صورت بگیرد .

وی اظهار امیداوری کرد تا با احداث هرچه زودتر مسجد امیر المومنین در مجموعه ورزشی آزادی جوانان کشورمان بتواند از تاثیرات معنوی این مکان مذهبی بهره های بیشتری ببرند.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.