دکتر عنبریان: بسیاری از باشگاه‌ها هنوز به اهمیت کار کادر پزشکی واقف نیستند

۳۰م دیماه ،

مدیر کل تربیت بدنی دانشگاه بوعلی سینا معتقد است که ضرورت تشکیل کادر پزشکی به عنوان یک موضوع حائز اهمیت در باشگاه‌ها مطرح نیست و مدیران باشگاه‌ها هنوز اعتقادی به این قضیه ندارند.

دکتر مهرداد عنبریان در گفت‌وگو با خبرنگار علم ورزشی برگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این مطلب که موضوع کادر پزشکی در استان‌ها و شهرستان‌ها به عنوان یک موضوع مهم و حیاتی جایگاهی ندارد، تصریح کرد: به عنوان مدیرکل تربیت بدنی استان همدان تاکنون شاهد این موضوع نبودم که در باشگاه‌های این استان برای کادر پزشکی اهمیت قائل شوند و یا اعتقادی به آن داشته باشد. داشتن کادر پزشکی در باشگاه‌ها باید به شکل درستی فرهنگ‌سازی شود تا مدیران به این باور برسند که در جهت بهبود نحوه آموزش، تمرین و پیشگیری از آسیب‌ها باید به فکر سازماندهی تشکیلات خاصی به نام کادر پزشکی باشند. هرچند پیش کشیدن بحث علم در ورزش شعارگونه و در قالب کتابخانه و کارهای پژوهشی است. به طور قطع اگر موضوع تشکیل کادر پزشکی به عنوان یک اصل مهم جدی گرفته شود، پژوهش‌ها نیز کاربردی و به سمت و سوی ارتقای سطح تکنیکی و مهارتی ورزشکاران و پیشگیری از آسیب‌ها جهت‌دهی خواهد شد.

عضو هیات علمی دانشکده تربیت بدنی دانشگاه بوعلی سینا، بهترین راهکار برای شناخته شدن جایگاه کادر پزشکی در باشگاه‌های سراسر کشور را برپایی کارگاه‌های آموزشی کوتاه مدت برای مربیان و مدیران باشگاه‌ها عنوان کرد و افزود: اگر این مسئله به صورت یک پروژه ملی طراحی شود تا مدیران و مربیان باشگاه‌ها به اهمیت کادر پزشکی در پیشگیری از آسیب‌ها پی ببرند و لزوم تشکیل این کادر را برای ورزش کشور یک موضوع حیاتی و مهم در نظر بگیرند، به نتایج مثبت و چشمگیری در کاهش آسیب‌ها و پیشگیری از آن‌ها دست پیدا خواهیم کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.