دکتر کشاورز: حاشیه‌ها اصل ورزش را تحت‌الشعاع قرار داده است

۲۲خردادماه،

عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور معتقد است که حاشیه‌های ورزشی طی چند سال اخیر دیدگاه اصلی ورزش را که همان «ورود علم به ورزش است» از بین برده و تاکنون هیچ دولتی در این باره عملکرد کاملا موفقی نداشته است.

دکتر لقمان کشاورز در گفت‌وگو با خبرنگار علم ورزش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دربارهٔ‌ی انتظار جامعه علمی ورزش از دولت آینده اظهار کرد: اگر دیدگاه بعضی از کاندیداها در نشست‌هایی که داشتند مبنی بر این باشد که مدیریت ورزش به اهالی آن سپرده شود، بدون شک آینده روشنی پیش‌روی ورزش علمی خواهد بود اما با بررسی تاریخ مدیریت ورزش قبل و بعد از انقلاب می‌بینیم از میان مدیرانی که در راس ورزش قرار داشتند تنها دو نفر از آنها ورزشی و بقیه‌ی اشخاص سیاسی بودند.

وی افزود: تا زمانی‌که راس هرم ورزش را مدیریت‌های سیاسی و غیرمتخصص اشغال کنند با تغییر دولت نیز شاهد هیچ تغییری در چنین دیدگاهی نخواهیم بود، مگر این که دولت آینده وزیر ورزش را از بین متخصصان تربیت بدنی و اهالی علم تعیین کند و اجازه ورود به اشخاص سیاسی حتی در سطوح پایین‌تر داده نشود.

کشاورز به هجمه اخیر ورود چهره‌های شاخص ورزشی به شورای شهر اشاره کرد و گفت: اگر در برهه‌ی کنونی می‌بینیم بسیاری از قهرمانان نامدار و مطرح ورزشی با حضور در شورای شهر وارد سیاست می‌شوند نه به خاطر این است که قصد خدمت به اهالی ورزش را دارند بلکه تنها به دنبال منافع شخصی خود می باشند، چرا که این اشخاص در حوزه ورزش فعالیت نمی‌کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور یکی از انتظارات جامعه علمی از دولت آینده را نگاه برنامه‌ محوری به ورزش عنوان کرد و خاطر نشان کرد: با توجه به نگرش منفی کاندیداها در جلسه‌ی هم‌اندیشی با اعضای هیات علمی مبنی بر نداشتن یک نوع نگاه برنامه محوری به این موضوع، هنوز هم این نگرانی وجود دارد که در آینده باز هم ورزش علمی به صورت شعارگونه دنبال شود و جنبه‌ی عملیاتی پیدا نکند.

وی در پایان گفت: امیدوارم دولت آینده با یک دیدگاه برنامه محوری و آینده‌نگری اشخاصی را برای مدیریت ورزش شناسایی و انتخاب کند که شایستگی این پست را داشته باشند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.