دکتر گودرزی: مدیران در راس ورزش فن‌بلد نیستند

۲۶ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

800-1.jpg

رییس دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران معتقد است بیشتر کسانی که در راس هرم ورزش قرار گرفته‌اند فاقد مهارت مدیریتی می باشند و در عملیاتی کردن مهارت‌ها شایستگی لازم را ندارند.

دکتر محمود گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار علم ورزش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این مطلب که اساسی‌ترین اصول در ورزش کشور وجود شایسته سالاری است، تصریح کرد: ابتدای شایستگی مهارت است که متاسفانه اکثر کسانی که در راس ورزش کشور قرار دارند. در روش اجرای مهارت‌ها، چون فن را بلد نیستند دچار مشکل می‌شوند و شایستگی لازم را در این باره ندارند.

وی افزود: هر کسی در حد مسئولیت و اختیاری که دارد باید پاسخگو باشد و این طور نیست که همیشه حلقه‌های پایین‌تر را مقصر قلمداد کنیم و علل شکست‌ها را iبه آنها نسبت دهیم و خود را از جواب دادن تبرئه کنیم. هر کسی بنا iبه جایگاه و اختیاری که دارد باید جوابگو باشد.

گودرزی تاکید کرد: البته اگر مدیری که در راس هرم قرار دارد در گزینش مدیران خود شایسته سالاری را رعایت کند دیگر نیازی نیست که خود پاسخگوی همه نارسایی‌ها و شکست‌ها باشد. البته در بعضی مواقع نیز سرمربی با فرار از واقعیت‌ها ، همه تقصیرات را iبه گردن رییس فدراسیون می‌اندازد که این هم از نظر بعد مدیریت منطق درستی نیست و هر کسی بر حسب مسئولیت و اختیاراتش باید پاسخگوی عملکرد ضعیف تیمش باشد.

وی با بیان این که رییس فدراسیون در عزل و نصب مدیران خود اختیار تام دارد، خاطر نشان کرد: رییس فدراسیون در انتخاب مدیران خود باید شایسته و صلاحیت را در نظر بگیرد و با ارزیابی درست نسبت iبه عملکرد مدیرش اگر احساس کند تداوم کارش برای تیم مشکلات بسیاری iبه وجود می‌آورد باید هر چه سریع‌تر نسبت iبه عزل وی و انتخاب جانشین مناسب وارد عمل شود.

گودرزی خاطر نشان کرد: اگر رییس فدراسیون در عزل مدیر خود از اختیارات لازم برخوردار نباشد و آن مدیر از جای دیگری مورد حمایت باشد iبه طور قطع اختیار بدون مسئولیت و برعکس در هر دو حالت فساد ایجاد می‌کند و این بی کفایتی مدیر را نشان می‌دهد.

رییس دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران در پایان افزود: مسئولیت باید توام و متوازن با اختیارات باشد و اگر این توازن وجود نداشته باشد، در هر حالت عملکرد رییس فدراسیون را زیر سوال می‌برد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.