دکتر یلدا:بد به حال استادی که شاگردانش از نظر علمی و اخلاقی از وی پایین‌تر باشند

۳۱اردیبهشت،

nadimi (18 of 20).jpg

استاد پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی تهران، استادان و دانشمندان را قوام اصلی یک جامعه دانست و گفت: در قبل استاد به کسی گفته می‌شد که در جایی می‌ایستاد و حرفی نمی‌زد، اما امروزه استاد به کسی گفته می‌شود که همواره یاد بگیرد و یاد بدهد و بد به حال آن استادی که شاگردان جوانش از نظر علمی و اخلاقی از وی پایین‌تر باشند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر علیرضا یلدا در یازدهمین همایش نکوداشت مقام استاد که در تالار ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، اقدام دانشجویان برای برپایی نکوداشت مقام استاد را بسیار با ارزش و ستودنی توصیف کرد.

وی افزود: در واقع هسته اصلی این نوع اقدامات از سوی دانشجویان در این مسئله متمرکز می‌شود که دانشجویان به این نکته که قوام و دوام جامعه بر دانشمندان، فرهیختگان و استادان آن جامعه وابسته است پی‌برده و ما استادان نیز باید مراقب باشیم وظیفه استادی را به معنای واقعی انجام دهیم و همواره از خود این سئوال را بپرسیم که آیا کلمه استادی در مورد ما صدق می‌کند یا نه.

دکتر یلدا ادامه داد: خوشبختانه دانشجویان با برگزاری این مراسم نشان داده‌اند که اساتید دانشگاه علوم پزشکی تهران هر کدام دارای شاخصه‌ها و ویژگی‌های برجسته‌ای می باشند که به نوبه خود جای تقدیر و تشکر دارد.

در ادامه دکتر محمد عبداللهی دبیر یازدهمین همایش نکوداشت مقام استاد به تفاوت همایش امسال با سال‌های قبل اشاره کرد و افزود: در نکوداشت سال‌های قبل معمولا ۱۰ تن از اساتید پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی تهران به رسم احترام تقدیر و قدردانی می‌شد اما تفاوت نکوداشت امسال با سال‌های قبل این است که بر اساس مشورتی که با گروهی از دانشجویان صورت گرفت دو تن از اساتید جوان از دو دوره علوم پایه و علوم بالینی نیز در این نکوداشت تقدیر و قدردانی به عمل آمد.

وی در ادامه تصریح کرد: اساتید دانشگاه علوم پزشکی تهران از جمله اساتیدی می باشند که بسیاری از شاخص‌های انسان خوب و کامل را دارند و متاسفانه ما دانشجویان در گروه نسل‌هایی قرار داریم که بسیار قهرمان نداریم و نیازمند الگویی هستیم که مسیر علمی و اخلاقی را برای ما هموار سازند به طوری که صحبت‌هایی از جنس متفاوت از طریق این بزرگان به گوش ما دانشجویان جوان برسد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.