دکوراسیون آشپزخانه اوپن

چنانچه در آپارتمان خود آشپزخانه اوپن با طرح باز دارید، لازم است که هنگام چیدمان و مرتب کردن وسایل آن به برخی نکته ها توجه داشته باشید.

این گونه آشپزخانه ها برخلاف آشپزخانه های قدیمی که محصور بودند، از سمت سالن پذیرایی و اتاق نشیمن دید دارند و به همین دلیل، مرتب چیده شدن وسایل آشپزخانه اهمیت پیدا می کند، چون درواقع بر دکوراسیون بخش پذیرایی منزل هم تاثیرگذار است. از همین رو، بر آن شدیم پیشنهادهایی ارائه دهیم که شما قادر باشید بهترین چیدمان و طرح را در خانه تان اجرا نمایید. به این فهرست، موارد دیگری را هم می توان افزود که به سلیقه، میل و آگاهی خودتان از نحوه چیدمان، بستگی دارد.

هر آشپزخانه ای سه نقطه اصلی دارد: جایگاه مقابل اجاق گاز، منطقه سینک ظرفشویی و نیز میز کار یا کابینتی که اکثر کارهای برش و آماده سازی مواد غذایی روی آن انجام می شود. لوازم و وسایل در آشپزخانه اوپن باید به گونه ای چیده شوند که فضای کافی برای حرکت و کار در مقایل این سه نقطه وجود داشته باشد.

وسایل مورد نیاز هر یک از این مناطق را در اطراف همان قسمت جاسازی کنید تا مجبور به تحرک زیاد حین انجام دادن کار نباشید. ادویه ها، روغن و قابلمه ها را نزدیک اجاق گاز و بشقاب و لیوان ها را کنار ظرفشویی مرتب کنید.

– از گذاشتن ظروف بزرگی مثل تابه، قابلمه، همین طور وسایل برقی در محل هایی که از مکان استقرار مبلمان قابل دیدن هستند، خودداری کنید. بهتر است قابلمه ها و وسایل برقی کوچکتر را درون کابینت ها جاسازی نمایید.

– رنگی که برای کابینت ها و دیوارهای آشپزخانه اوپن انتخاب می شود باید به گونه ای باشد که لکه ها را به سرعت نشان ندهد. کف آشپزخانه هم باید از جنسی باشد که به آسانی تمیز شود.

– حین انتخاب رنگ پرده یا رنگ کاشی یا کابینت برای آشپزخانه اوپن باید بتوانید بین آنها و سالن پذیرایی هماهنگی ایجاد کنید؛ وگرنه، این منطقه از سوی افرادی که در نشیمن منزل تان می نشینند، نقطه تمرکز و توجه می شود. می توانید از پرده های حصیری یا کاغذی متحرک روی اوپن استفاده کنید تا درصورت تمایل، مانع از دیده شدن داخل آشپزخانه شوید. برای پرده و کابینت نیز انتخاب رنگ های روشن، مانع از تمرکز نگاه مهمانان می شود.

– نورپردازی خوب و هود مناسبی که بتواند به خوبی هوای آشپزخانه را تهویه کند نیز از ضروریات هر آشپزخانه، به ویژه از نوع باز است. در هنگام نورپردازی آشپزخانه اوپن بهتر است از نورهای مهتابی زیر کابینت برای روشن شدن سطح میز کار استفاده کنید. نصب یک لوستر مرکزی هم برای روشن کردن کل فضا مفید است. استفاده از لامپ های هالوژنی کم مصرف بر بالای آرک ها، بر زیبایی آشپزخانه می افزاید.

– کفپوشی که برای آشپزخانه انتخاب می کنید، حتما نباید با کفپوش بخش نشیمن یا پذیرایی یکی باشد. اگر اتاق های نشیمن یا پذیرایی شما با موکت پوشیده شده اند، کف آشپزخانه می تواند سرامیک باشد. اما اگر کفپوش تمام خانه از جنس سرامیک یا پارکت است، می توانید آشپزخانه را نیز با همان کفپوش بپوشانید. حتما توجه داشته باشید که فرش یا قالیچه ای که کف آشپزخانه می اندازید، به قدر کافی سنگین باشد و به خوبی روی زمین محکم شود تا روی آن لیز نخورید.

منبع: نشریه ایران آذین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.