دکوراسیون با طناب های بزرگ کشتی!

۱۲ تیرماه ۱۳،

برترین ها: اگر به استفاده از مواد طبیعی علاقه دارید می توانید از طناب های بزرگ در دکوراسیون خانه استفاده کنید. این طناب ها اصولا از کنف، نخ، کتان، لیف نارگیل، کنف هندی، حصیر یا سیسل تهیه می شوند. استفاده از این طناب ها در اتاق های مختلف خانه، به دکوراسیون آن جذابیت خاصی می بخشد.

اگر داخل خانه پله دارید، می توانید میله های عمودی آن را با طناب های کنفی تغییر چهره دهید. از بالا و پایین میله ها فاصله ای را خالی بگذارید و بخش میانی میله را به دقت و بسیار تمیز، طناب بپیچید و ابتدا و انتهای آن را با چسب مخصوص کاملا محکم کنید.


ویلا یا کلبه های کنار دریا بهترین مکان برای تزئین با طناب های کتانی یا کنفی می باشند. برای تهیه این طناب ها می توانید از  قایق ران ها محل فروش آنها را جویا شوید. با استفاده از قلاب های فلزی زیبا که روی دیوار نصب می شوند، این طناب ها را به سلیقه شخصی و فرم دلخواه گره بزنید و در گوشه دیوار پلکان به عنوان میله کنار آن را نصب کنید.


باز هم به عنوان میله کنار پله ها می توانید از طناب های بزرگ کشتی و قایق استفاده کنید. پلکان سفید در ترکیب با رنگ بژ این طناب ها که در دو طرف به زیبایی و بسیار هوشمندان کار شده اند، احساس خانه های ویلایی کنار دریا را به بیننده منتقل می کند. گره های بزرگ انتهای طناب ها نیز نمای بسیار جالب توجهی دارند که به زیبایی تزئینات خانه کمک بسیاری می کند.


روش دیگری هم برای استفاده از طناب در کنار پله های وجود دارد. این ایده، سخت افزار بسیاری لازم ندارد. فقط باید درل داشته باشید و کار با آن را نیز خوب بلد باشید. ریل بالای میله های کنار پلکان را با فاصله ای به اندازه هر پله سوراخ کنید. پله های چوبی را نیز، درست روبه روی سوراخ بالا، سوراخ کنید. در بالا قلاب و در پایین پایه ای نصب کنید و طناب را به شکل ضربدری از میان قلاب و پایه ها عبور دهید. به این شکل می توانید نمایی از پل یا عرشه کشتی را در خانه خود به نمایش بگذارید.


حتما نباید استفاده بسیاری از طناب داشته باشید. قلاب های بالای پرده اتاق خواب را با طناب های کنفی بدوزید و نمایی کاملا متفاوت به فضا ببخشید. به همین زیبایی و آسانی. بعلاوه، با این کار سبب بلندتر شدن پرده نیز می شوید.


برای اینکه با هزینه ای پایین، بتوانید تغییری هر چند جزئی در خانه به وجود بیاورید، کافی است چند متر طناب نخی  سفید تهیه کنید. دستگیره کشوهای چوبی اتاق را خارج و به جای آنها، طناب نخی را به شکل ضربدی یا فرم دلخواه خود روی آنها نصب کنید.


تاقچه آویزان، بهترین گزینه برای اتاق خواب کودک است. این ایده به دو یا سه تخته چوب برش خورده، صیقلی و رنگ شده  و چند متر طناب کنفی، درل و میخ نیاز دارد. دو طرف چوب ها را با درل سوراخ کنید. طناب را از داخل آنها عبور دهید و تاقچه را از سقف آویزان کنید.


اگر مبلمان گرد دارید، می توانید پشت آنها قلاب های فلزی نصب کنید و از میان آنها طناب بکشید و انتهای طناب را روی زمین گرد جمع کنید تا حسی از کشتی و لنگر انداختن آن را به بیننده منتقل کند. برای اینکه فرم طناب به هم نخورد بهتر است آن را با چسب به زمین محکم کنید.


یک ایده جالب و خلاقانه؛ طناب را دور سیم برق بپیچید و نمایی از یک طناب ضخیم تر ایجاد کنید. به طور مثال در مکان هایی همچون انباری یا بالکن که سیم کشی برق ندارند، می توانید با طناب پیچ کردن کابل برق، لامپ را از سقف آویزان کنید. هم برق دارید، هم نمای زیبا و جالب.


از این ایده در رستوران یا کافه هم می توان بهره گرفت.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.