دکوراسیون به سبک ایتالیایی

۱۲ تیرماه ۱۳،

ممتاز: سبک معماری ایتالیایی بسیار شگفت انگیز است به خصوص سبک خانه های روستایی و مزرعه ای توسکانی قدیم. مبلمان ایتالیایی نیز بسیار زیباست و به همین سبب روش های بسیاری برای آوردن سبک ایتالیایی به دکوراسیون منزلتان وجود دارد که در زیر به آنها اشاره می کنیم.

۱٫ پارچه: پارچه این صندلی دسته دار “فورتونی” نام دارد که از نام طراح آن، ماریانو فورتونی گرفته شده است. او در گرانادای اسپانیا به دنیا آمد و به ونیز نقل مکان کرد و تا زمان مرگش در ونیز ماند. او در کارگاه ونیزی خود، پارچه، لباس و روشنایی طراحی می کرد و دستگاه هایی برای تولید پارچه هایش مهندسی می کرد. کارگاه او هنوز هم در ونیز به شکل موزه دایر است.

 


۲٫ مبلمان قدیمی: این کنسول کشویی قدیمی سبک فلورانسی تزئیناتی دارد که شامل جزئیات گل و برگ طلایی می گردد. این سبک مبلمان در دهه ۴۰ و ۵۰ قرن بیستم رواج داشت. آیتم های رایج دیگر در این سبک عبارتند از: میز، آینه، قاب تابلو و سینی که لوازم منقوش فلورانسی نامیده می شوند.

 


۳٫ اکسسوارهای روستایی: اکسسوارهایی مانند این سر گاو مصنوعی بالای اجاق، مانند قصابی های ایتالیایی یادآور سبک روستایی و قدیمی ایتالیا است.

 


۴٫ چیدن میز رسمی: میز چیدن بسیار جالب است، به خصوص اینکه بخواهید میزتان را به سبک قدیمی ایتالیایی و با این مدل رومیزی بچینید. این آپارتمان در رم به زیبایی با گل، تابلو و منسوجات ایتالیایی تزئین شده است.

 


۵٫ غذا خوردن در هوای آزاد: چیدن میز غذا و غذا خوردن در هوای آزاد بسیار روحبخش است. در هوای گرم می توان یک میز کوچک و چند صندلی در هوای آزاد گذاشت و از سبزه و چمن و گیاهان و فواره ها در سایه لذت برد.

 


۶٫ ایوان: ایوان هم تقریباً شبیه هوای آزاد خارج است و البته سقف، پوشش و پناهی بالای سر فراهم می کند. ایوان گزینه مناسبی برای اضافه کردن به اتاق خواب یا اتاق غذاخوری است. دیوارهای طاقدار و چراغ آویزها را فراموش نکنید.

 


۷٫ محوطه ماسه ای: ماسه یک ماده کم هزینه و کم دردسر برای نگهداری است. رنگ های مختلفی دارد و با سبک معماری ایتالیایی کاملاً تناسب دارد.

 


۸٫ سطح سنگی خارجی: جنس سنگ در معماری ایتالیایی که به خصوص در روستاهای ایتالیا رواج دارد، یادآور زندگی روستایی و روزمره است. این سبک معماری بسیار زیباست و بافت ها ناهمگون و ناصاف سنگ جلوه زیبایی به سطوح می دهد.

 


۹٫ درختان زیتون: درخت زیتون با گونه بدون میوه نیز موجود است. اگر دوست ندارد میوه های زیتون از درخت بریزند و حیاط شما را کثیف کنند می توانید از این گونه ها بخرید. درخت زیتون بسیار جان سخت است و به آب کمی نیاز دارد.

 


۱۰٫ میز مزرعه: این میز را با میوه های تازه، پنیر، نان ترد و روغن زیتون تصور کنید. حالا ده پانزده نفر را به دو آن تصور کنید که از کودک گرفته تا زن و مرد سالمند دور آن نشسته اند. میزهای مزرعه با جذابیت روستایی شان برای دور همی ها بسیار مناسبند.

 


۱۱٫ درهای عقب نشسته: استفاده از این درها برایتان مزیت دارد. این درها زیبا می باشند و به معماری ایتالیایی قدیمی هویت می دهند. درهایی که رنگ و رویشان رفته و چوبشان قدیمی است از اصالت برخوردارند و می توانید آنها را برای نسل های آینده به عنوان بقایای معماری زیبایی باقی بگذارید.

 


۱۲٫ کاشی سقف سفالی: این کاشی ها نیز در معماری سبک ایتالیایی رایج می باشند. این کاشی ها نمای زیبایی می دهند و ترکیب سنگ با این کاشی ها کاملاً ایتالیایی است.



Chance: 100%




مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.