دکوراسیون دانش آموزی+۶ اصل

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

این روزها در بازار انواع مختلف میزها و صندلی‌هایی وجود دارد که برای دانش‌آموزان طراحی شده، اما فراموش نکنید یک میز و صندلی ساده هم برای کودک کافی است

به گزارش ممتاز به نقل از گروه بازار باشگاه خبرنگاران،  وقتی مدرسه‌ها آغاز می‌شود، بچه‌ها معمولاً در قسمت‌های مختلف خانه مشغول درس‌ خواندن و انجام تکلیف‌هایشان می‌شوند؛ یعنی اصلاً این‌طور نیست که برای درس‌خواندن از اتاق و پشت میزشان خارج نشوند و فقط همانجا بمانند تا کارهایشان تمام شود. با این حال، فکر کرده‌اید اگر مکانی که کودک در آنجا درس می‌خواند، دوست‌داشتنی و جالب باشد، چه حسی در او ایجاد می‌کند؟

کارشناسان می‌گویند تعیین فضایی خاص برای مطالعه نه‌ تنها کودک را تشویق می‌کند بهتر و راحت‌ تر درس‌هایش را بخواند، بلکه انگیزه بیشتری برای مطالعه به او می‌دهد تا هر چه بهتر و زودتر کارهایش را تمام کند.

با این توضیحات اگر می‌خواهید به فرزندتان کمک کنید، بهتر است مکانی را در خانه‌ پیدا کنید که کمترین عوامل مزاحمت را داشته باشد و به کمک پیشنهاد‌های ما آنجا را بسیار ساده ولی مطابق میل کودک بچینید:

۱ – برنامه‌ کودک را به دیوار اتاق یا فضایی که برایش اختصاص داده‌اید، نصب کنید
او باید یاد بگیرد هر کاری باید مطابق برنامه پیش برود و بر اساس مهلتی که تعیین شده، به پایان برسد. بنابراین یکی از بهترین شیوه‌ها این است که تقویمی مناسب برای او خریده و بالای میزش قرار دهید تا همیشه حواسش به برنامه‌ها باشد.

۲ – اتاق باید تمیز و مرتب باشد 
مکانی که برای مطالعه و درس خواندن انتخاب می‌شود به هیچ وجه نباید به هم ریخته و درهم باشد. به طور مثالً اگر میزی برای این مکان در نظر گرفته‌اید، روی آن هیچ چیز خاصی قرار ندهید و تنها چیزی که شاید دانش‌آموز به آن نیاز داشته باشد، یک چراغ با پایه قابل تنظیم است؛ مطمئن باشید قرار گرفتن در مکانی تمیز و مرتب، کارآیی کودک را هم افزایش خواهد داد.

۳ – تجهیزاتی ساده انتخاب کنید
این روزها در بازار انواع مختلف میزها و صندلی‌هایی وجود دارد که برای دانش‌آموزان طراحی شده، اما فراموش نکنید یک میز و صندلی ساده هم برای کودک کافی است و فقط باید از یک کوسن یا بالش کوچک برای راحتی و حمایت بیشتر او استفاده کنید.

۴ – زمان را فراموش نکنید
اتاق باید ساده باشد و لازم نیست وسایل بسیاری در آن قرار دهید، اما ساعت یکی از مهم‌ترین اشیایی است که حتماً باید در دسترس دانش‌آموز باشد. می‌توانید یک ساعت دیواری بزرگ که اعداد آن هم به بزرگی نوشته شده است، برای کودک تهیه کرده و مقابل میزش قرار دهید تا همیشه حواسش به ساعت و برنامه‌هایش باشد.

۵ – یادگاری‌ها را مقابل چشم کودک قرار دهید
خوب است کاغذها و کارهای خاص کودک یا کاردستی‌هایش را از یک نخ آویزان کنید و در مکانی بگذارید که کودک آنها را ببیند. با این کار خودش هم حس بهتری خواهد داشت و از این‌که روزی این کارها را انجام داده، خوشحال خواهد شد.

۶ – جایی برای کیف مدرسه او انتخاب کنید
 کیف کودک تان باید همیشه در دسترسش بوده و بتواند لوازم مورد نیازش را به راحتی از داخل آن درآورد. همچنین سایر لوازم مورد نیازش هم باید در قفسه‌هایی ساده ولی مرتب چیده شود تا کودک بداند کدام طبقه مخصوص کدام وسایل است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.