دکوراسیون سبز غیرطبیعی!

۱۲ تیرماه ۱۳،

 لازم نیست درختچه های سبز و تخم و بذر بکارید و پرورش دهید تا نمایی از باغچه در خانه ایجاد کنید. با پارچه هم می توانید این کار را انجام دهید. کافی است کمی ذوق و سلیقه به خرج دهید و در و دیوار خانه را شبیه باغچه کنید. این خلاقیت به آب و نور مستقیم یا غیر مستقیم آفتاب نیازی ندارد. حتی توجه دایمی شما را هم نمی طلبد. یک بار انجام می دهید و یک عمر استفاده می کنید. اکنون با خود می گویید این چگونه باغچه ای است؟ باغچه پارچه ای.

مریم گلی

این طرح مریم گلی روی پارچه تا حدی فرم هندسی دارد اما همچنان نمایی از طبیعت را به رخ می کشد ومی توانید برگ های آن را با همه وجود حس کنید.


طرح لِمون گراس

لِمون گراس، نوعی علف است که در کشور هند رشد می کند و برگ های آن عطر لیمو دارند. این طرح کاملا حس طبیعت را داخل خانه می آورد و شاید بتوانید عطر لیمو را هم در فضا استشمام کنید!


طرح لِمون گراس

این طرح نیز ترکیب بندی دیگری از لمون گراس است که مجموعه هنری «دورالی» آن را خلق کرده است. می توانید از این طرح برای کوسن یا طرح مبلمان اتاق خود بهره بگیرید و از زیبایی آن لذت ببرید.


طرح چسب دیواری

چسب دیواری، گیاه فوق العاده زیبایی است. به ویژه انواع هفت رنگ آن که دیگر حرف ندارند. در روزهای سرد پاییز، این چسب ها روی دیوار حیاط همچون تابلوی زیبای نقاشی می باشند که از دیدن آنها سیر نمی شوید. برای اینکه آنها را داخل خانه هم داشته باشید و البته نگران خانه کردن مارمولک ها در میان برگ های آن نیز نباشید، کافی است طرح آن را روی پارچه چاپ کنید.


برگ انجیر

این طرح زیبا، حس کاملا طبیعی به انسان می دهد. برگ های زیبا و تیره و روشن این طرح نمای کاملی از طبیعت است. بالشتی را تصور کنید که این طرح زیبا روی آن چاپ شده است!


سبز تیره مردابی

این رنگ خالص سبز که همچون مردابی عمیق و مخملین است کاملا بوی برگ و خزه را به انسان منتقل می کند. این رنگ را می توانید با یک کاناپه آبی تیره یا سورمه ای جفت کنید تا ترکیبی از رنگ های طبیعت را در اتاق نشیمن خود داشته باشید.


نعنا

این طرح کمی قدیمی به نظر می رسد و شاید شبیه آن را در خانه و آشپزخانه مادربزگ هایمان بتوانیم پیدا کنیم. اما برای بالشتکی که روی صندلی می گذاریم، بسیار مناسب است.


چمن

اشکال هندسی کوچک، زیبایی خوبی دارند. به ویزه اگر این طرح ها را به شکل عناصر طبیعت بسازیم که زیبایی دوچندان پیدا می کنند.


بته جقه

این طرح برای رومیزی یا نیم پرده های آشپزخانه مناسب است. این طرح که می توان به آن طرح درخت چای هم گفت، زیبایی سنتی را به اتاق هدیه می کند.


گیاه نیل‌زا

از دیگر طرح های طبیعی برای پارچه های خانه باید به  گل های زیبای نیل‌زا اشاره کرد. این گل ها با رنگ آبی نیلی و برگ های سبز روی پارچه نخی سفید، حس آرامش را به انسان منتقل می کنند.


آبی دریا

برای الهام از طبیعت لازم نیست فقط به سراغ گل و گیاه بروید، آبی دریا نیز نمایی از آرامش دایمی است. الهام از رنگ دریا روی پارچه مخملی یادآور لطافت آب است.



گل زعفران

زعفران یکی از پرکاربردترین گل ها در ایران است. پرچم های گران قیمت این گل علاوه بر رنگ خوب، عطر فوق العاده ای هم به غذا می بخشد و سبب شادابی انسان می گردد. چه خوب که از این گیاه برای طراحی پارچه های خانه استفاده و لبخند را به لب های اعضای خانواده هدیه کنیم.



گل های خیالی

گاهی می توان با تخیل خود گیاهی ترسیم و در دنیای واقعی آن را روی پارچه های مختلف خانه چاپ کرد. این گل های آبی که به طور بسیار منظمی در کنار یکدیگر چیده شده اند، تخیلات هنرمندی به نام «مالی شاک» است.



گل های لیمو

گل های آبی و سبز لیمو که باز از تخیلات «مالی شاک» است و گویا گل های سبز لیمو در برگ های آبی رنگ در حال رقص و شادی می باشند. این طرح، حس طراوت و شادی دارد.



بید مجنون

آویزان بودن شاخه های بید مجنون، سایه دلچسب زیر شاخه ها همه بر زیبایی این درخت می افزایند. این درخت که هر چه کهن سال تر می گردد بیشتر بر زمین سایه می گستراند را می توانید روی پارچه های مختلف خانه خود همیشه زنده داشته باشید. این پارچه با الهام از شاخه های درخت بید و گل های زیبا طراحی شده است.



شاخه های آویزان

آویزان بودن شاخه های گیاهان مختلف را می توانید روی پارچه های نخی سفید به نمایش بگذارید. 


نیلوفر آبی

نیلوفر آبی فوق العاده زیبا است. گل های زیبای صورتی که روی برگ های بزرگ روی سطح آب قرار دارند، واقعا هیجان انگیز می باشند. برای اینکه این زیبایی که همه جا نیست را در خانه خود داشته باشید، می توانید طرح برگ ها و گل های آن را روی پارچه های خانه چاپ کنید.



کیوی

این طرح ملهم از میوه کیوی و رنگ فیروزه ای است که گروه طراحی «گالرایث و پاول» آن را خلق کرده اند.



کوه

این طرح زیبا ترکیبی از کوه های کنار هم است که استواری و عظمت کوه را به نمایش می گذارد. آن را به کاج مطبق هم می توان تشبیه کرد.



بالنگ

رنگ زرد بالنگ در ترکیب طرح هندسی از برگ ها و گل های متنوع، تفاوت ویژه ای با دیگر طرح های پارچه دارد. 

مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.