دکوراسیون فضاهای کوچک

اگر خانه ای نقلی و کوچک دارید درمورد دکوراسیون آن نگران نباشید. در این مطلب ترفندهایی را برایتان مطرح می کنیم که می توانید با استفاده از آنها دکوراسیونی زیبا و ایده آل برای فضاهای کوچک خانه خود تدارک ببینید.

– ورودی

اگر فضا برای قرار دادن یک جا لباسی ندارید، بر دیوار ورودی خود تعدادی گیره برای آویختن کت و لباس های دم دستی خود نصب کنید و یک جا لباسی باز به وجود بیاورید. همچنین از تعدادی سبد برای قرار دادن اشیاء کوچکتر از قبیل کلاه و دسته کلیدها در فضا استفاده کنید.

در بالای میز کنسول موجود در ورودی خود تعدادی چراغ کوچک نصب کنید تا نورپردازی فضا را ارتقا دهد و فضای کوچک ورودی شما را بازتر جلوه دهد.

اگر فضایی تعریف شده به عنوان ورودی ندارید با قرار دادن یک دراور کوچک و ظریف در گوشه ای نزدیک در ورودی و یک صندلی در کنار آن، این فضا را برای خانه خود تعریف کنید. به یاد داشته باشبد که همیشه فضاهای ذخیره سازی می توانند به تعریف یک فضا بپردازند.

– اتاق خواب

اگر فضای کافی برای قرار دادن میز کنار تختی ندارید توصیه می کنیم از طبقه ها روی دیوار کنار تخت در ارتفاعی پایین استفاده کنید تا در عین حال که فضای زمینی اشغال نمی شود سطحی برای قرار دادن اشیاء لازم هنگام خواب از قبیل کتاب و عینک مطالعه، لیوان آب، ساعت زنگی و… برایتان به وجود می آید.

اگر در کمدها هنگام باز شدن ایجاد مشکل می کند توصیه می کنیم آنها را با درهای کشویی جایگزین کنید.

به جای آباژور از چراغ های دیواری و دیوارکوب ها بر دیوار استفاده کنید.

– نشیمن

در اتاق نشیمن کوچک خود کاناپه ای بدون تکیه گاه را درست در مرکز توجه در چیدمان مبلمان قرار دهید. این عنصر در عین حال که فضایی راحت برای نشستن به وجود می آورد دید را نیز مسدود نمی کند و سبب گرفتگی فضا نمی شود.

از قرار دادن میز پذیرایی در دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک جدا خودداری کنید. اگر به سطحی برای قرار دادن لیوان نوشیدنی و ظرف میوه نیاز دارید توصیه می کنیم از یک چهارپایه کوچک به جای میز پذیرایی استفاده کنید.

سیک پرده پارچه ای ساده و زیبا یا یک قطعه هنری بزرگ را در مقابل قفسه کتابخانه قرار دهید تا کاملا آن را بپوشاند. این کار کمک می کند تا نمای کتاب های متعدد جلوه دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک شما را به هم ریخته و شلوغ جلوه ندهد.

– آشپزخانه

تا جایی که امکان دارد از قفسه ها و فضاهای ذخیره سازی عمودی استفاده کنید. این کار سبب می شود تا گنجایش فضا به حداکثر میزان خود برسد. همچنین برای اینکه مشکل گم شدن اشیاء در قسمت عمقی قفسه ها را نداشته باشید توصیه می کنیم اندازه و عمق قفسه ها را کم و متناسب با اندازه ابزار و اشیایی که قرار است در آنها قرار دهید در نظر بگیرید یا از اکسسوری مخصوص سازماندهی قفسه ها استفاده کنید.

از فضاهای دیواری موجود با نصب حلقه هایی برای آویزان کردن ابزار و اشیاء مورد نیاز در آشپزخانه حداکثر استفاده را ببرید.

به جای کابینت های دردار و بسته برای قسمت فوقانی دیوار آشپزخانه از تعدادی کابینت با در شیشه ای یا قفسه های باز استفاده کنید. این کار از گرفتگی و خفگی فضای آشپزخانه جلوگیری می کند و فضا را باز و روشن تر جلوه می دهد.

– غذاخوری

یک نیمکت ظریف و کوچک را در گوشه ای از اتاق غذاخوری خانه خود قرار دهید، این نیمکت امکان نشستن افراد بیشتری را فراهم می کند و شما می توانید از میهمانان بیشتری به راحتی پذیرایی کنید، در حالی که از فضای زیر آن می توانید برای قرار دادن عناصر متعددی استفاده کنید.س

میز غذاخوری خود را به سمت پنجره یا دیوار بکشید و به آن بچسبانید. با این کار می توانید فضای زمینی باز بیشتری داشته باشید و همچنین در مواقعی که تعداد میهمانان بیشتر بود آن را جلو کشیده و از آن سمت میز که به پنجره چسبانده بودید نیز برای نشستن استفاده کنید.

با نصب آینه ای بزرگ کمک کنید تا فضا وسیع تر و دلبازتر جلوه کند. اگر امکانش هست بهتر است آینه را درست مقابل پنجره نصب کنید.

– سرویس بهداشتی

سینک های روشویی پایه دار خیلی زیبا و باشکوه هستند. اما این نوع روشویی ها برای سرویس بهداشتی های کوچک مناسب نیستند. چون در عین حال که فضای زمینی را اشغال می کنند هیچ کاربردی ندارد. توصیه می کنیم از سینک های روشویی کابینت دار استفاده کنید.

به جای نصب قاب های هنری توصیه می کنیم طبقاتی باز بر دیوار سرویس بهداشتی نصب کنید و اشیاء و عناصر کوچک و مورد نیاز در سرویس بهداشتی را ابتدا در سبدهای زیبا و سپس روی این طبقات قرار دهید  تا جلوه ای مرتب و سازمان یافته به وجود آید.

پشت در سرویس بهداشتی خود (از سمت داخل فضا) گیره های آویز یا چوب لباسی های مخصوص پشت در را نصب کنید تا بتوانید حوله ها و دیگر عناصر را بر آن بیاویزید.

منبع: مجله منزل شماره ۵۱

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.