دکوراسیون شب یلدا ۹۸ با عکس ایده جدید

بجای اینکه در خرید انواع و اقسام میوه ها هول بزنید ، سعی کنید حال و هوای شب یلدا ۹۸ را با دکوراسیون شب یلدا برای خودتان و میهمانانتان خاطره انگیز کنید

بیایید امسال شب یلدای متفاوتی را تجربه کنید . کمی خود را به خاطر چیدمان و آرایش میز و یا سفره شب یلدا به زحمت بیاندازید .

سعی کردیم در این مقاله ایده هایی زیبا و ساده را برای دکوراسیون شب یلدا به شما پیشنهاد کنیم .

دکوراسیون مخصوص شب یلدا

اگر می‌خواهید یک شب یلدای متفاوت را در خانه تجربه کنید، فقط کافی است، کمی سلیقه و ذوق به خرج بدهید و همه وقت‌‌تان را صرف تهیه میوه و خوراکی نکنید. اگر هنوز دست به کار نشده‌اید، این یادداشت به شما کمک می‌کند تا خانه‌تان را برای جشن یلدا آماده کنید و یک شب خاطره انگیز برای اعضای خانواده‌تان بسازید.

دکوراسیون شب یلدا

از کرسی غافل نشوید

در گذشته‌های دور خانواده‌های ایرانی عادت داشتند که شب چله را دور کرسی جشن بگیرند. اما در حال حاضر دیگر در کمتر خانه‌ای کرسی پیدا می‌شود. اگر توانستید برای شب یلدا یک کرسی کوچک فراهم کنید و اگر به خاطر زمان کم و نبود فضا نمی‌توانید کرسی بگذارید، از یک میز کوچک استفاده کنید. کافی است میز کوچک‌تان را با پارچه ترمه یا هر پارچه گل دوزی شده دیگری تزئین کنید. خوراکی‌های این شب مثل آجیل، انار دانه شده، هندوانه را هم در ظروف سفالی بچینید. اگر ظروف سفالی در خانه ندارید، می‌توانید از ظروف گل سرخی قدیمی استفاده کنید. معمولا در گذشته این ظروف را در سینی مسی می‌چیدند و روی کرسی قرار می‌دادند. پس با مشاهده جدیدترین تزیینات هندوانه شب یلدا حتما از آنها استفاده کنید.

دکوراسیون شب یلدا

شمعدان‌های قدیمی یا شب یلدا با چراغ کمتر

سعی کنید در شب یلدا علاوه بر خاموش کردن تلویزیون، چراغ‌های خانه را هم کم کنید. می‌توانید برای روشن کردن فضا از شمعدان‌های لاله‌ای که در گذشته به آن‌ها جارو لاله می‌گفتند، استفاده کنید. این شمع‌دان‌ها معمولا پایه‌ای بلند از جنس مرمر دارند و دارای جاشمعی‌های بلورین به رنگ‌های صورتی، یاسی و ارغوانی هستند. اگر از این شمع‌دان‌ها در خانه ندارید، از جاشمعی‌های امروزی استفاده کنید. فقط کافی است کمی خلاقیت به خرج دهید و جاشمعی‌ها را با میوه‌های کاج یا برگ‌های پاییزی تزئین کنید. در کنار شمع، قرآن، کتاب حافظ و شاهنامه را قرار دهید. حتما چند شعر در مورد شب یلدا آماده کنید و با هم بخوانید.

دکوراسیون شب یلدا

با درکوب انار به استقبال شب یلدا بروید

به یک انار قرمز، روبان وصل کنید و آن را به دستگیره ورودی خانه‌تان وصل کنید. این ساده‌ترین نوع درکوبی است که می‌توانید برای شب یلدا درست کنید. اما اگر می‌خواهید وقت و سلیفه بیشتری برای درکوب‌تان خرج کنید، به چند انار (ترجیحا انار‌های غیرقابل استفاده و کوچک، انار‌های مصنوعی یا خشک شده)، شاخ و برگ‌های خشک درختان، یک حلقه فلزی، مقداری اسفنج و چسب حرارتی نیاز دارید. می‌توانید فقط به انار اکتفا نکنید و از ترکیب خرما و انار یا انار و سیب هم استفاده کنید. البته، چون این درکوب را ویژه شب یلدا می‌سازید، پیشنهاد ما این است که فقط از انار استفاده کنید.

دکوراسیون شب یلدا

با رنگ قرمز فضای خانه‌تان را گرم کنید

در این شب بیشتر از هر چیزی در دکوراسیون خانه از رنگ قرمز استفاده کنید. این رنگ در طولانی‌ترین شب سال به فضای خانه گرما می‌بخشد. برای تزئین میز غذای شب یلدا می‌توانید شکل انار را روی مقوا به صورتی که در عکس بالا آمده، پیاده کنید و به جای حلقه دستمال سفره از آن استفاده کنید یا اینکه زیرلیوانی‌هایی به شکل انار برای میزتان درست کنید. اگر دستی بر دوخت و دوز دارید می‌توانید با استفاده از پارچه‌های بلااستفاده کوسن‌ها و رومیزی‌هایی با طرح انار یا هندوانه آماده کنید.

دکوراسیون شب یلدا

گیفت‌های متنوع و زیبای یلدایی درست کنید

ساختن گیفت وقت زیادی از شما نمی‌گیرد، به خصوص اینکه شما می‌توانید با وسایل ساده‌ای همچون مقوا و نمد و چسب گیفت‌های یلدایی متنوع و زیبایی درست کنید و به مهمانان خود هدیه دهید. همچنین برای کودکتان و یا مهمانان کوچک خانه‌تان می‌توانید پاپیون، گل سر یا تل‌هایی با طرح هندوانه درست کنید و آن‌ها را خوشحال کنید. مثلا برای یک تل ساده می‌توانید با نمد پاپیون بدوزید و چند مروارید را با چسب حرارتی به آن وصل کنید. سپس پاپیون را به تل بچسبانید. یعنی یک ایده ساده برای یلدایی کردن کودکان که اجرای آن وقت زیادی از شما نمی‌گیرد.

دکوراسیون شب یلدا

با ریسه‌های کاغذی، نمدی و بادکنک یک شب یلدای خاطره‌انگیز برای کودکان بسازید

ساختن ریسه‌های مقوایی و نمدی اصلا سخت و وقت گیر نیست. این ریسه‌ها را می‌توانید با میوه‌های مختلف یا فقط با انار و هندوانه بسازید. لطفا در ساخت این ریسه‌ها حتما از بچه‌ها کمک بخواهید تا آن‌ها هم خودشان را برای برگزاری این جشن سهیم بدانند. بادکنک‌های سفید، سبز و قرمز را هم فراموش نکنید. این بادکنک‌ها فضای خانه شما را بسیار شاد می‌کند. اگر همراه فرزندتان ساخت آدم برقی یا یک ننه سرمای مقوایی یا نمدی را هم در برنامه قرار بدهید، او خوشحال‌تر خواهد شد. شب یلدا بهانه خوبی است که فرزندتان را با نماد‌های ایرانی زمستان آشنا کنید و از قصه‌های کهن ایرانی برایش بیشتر بگویید.

دکوراسیون شب یلدا

قل قل سماور یک صدای دوست داشتنی در شب یلدا

اگر در خانه‌تان سماور دارید و تا امروز بلااستفاده مانده، حتما برای شب یلدا از آن استفاده کنید. صدای قل قل سماور با یک حس دوست داشتنی همراه است. برای چای هم می‌توانید از لیوان‌های کمرباریک و سینی‌های قدیمی استفاده کنید. البته در کنار تمام این‌ها از چای ایرانی غافل نشوید. سعی کنید شکلات‌های رنگی شب یلدا را در ظروف تمام شیشه‌ای بریزید تا جلوه بیشتری به میز شما بدهد.

دکوراسیون شب یلدا

آویز‌های انار به خانه‌تان رنگ دیگری می‌بخشد‌

می‌توانید برای تزئین خانه به جای ریسه از آویز‌های انار استفاده کنید. برای ساخت این آویز‌ها به کاغذ‌هایی از جنس کرپ، فوم به شکل یک توپ، چسب داغ، قیچی، سوزن ته گرد طلایی رنگ، یک نوار باریک روبان و ماژیک نیاز دارید. فقط کافی است که کاغذ را به دور توپ فومی بپیچید و اضافه کاغذ را از یک سمت کاملا بچینید و از سمت دیگر دو سانت اضافه بگذارید. بعد همان طرف کاغذ را که اضافه گذاشته‌اید، به شکل هفت و هشت ببرید تا شبیه به تاج انار شود. درون تاج و لبه آن را با ماژیک مشکی رنگ کنید. بعد چند سوزن ته گرد در داخل تاج انار فرو کنید. سپس دو طرف نوار باریک روبان را به هم گره زده و به انتهای انارتان بچسبانید. در آخر برگ‌ها را به اطراف روبان چسبانده و انارتان را به هر جایی که می‌خواهید آویزان کنید.

دکوراسیون شب یلدا

جاشکلاتی هندوانه‌ای با بشقاب یک بار مصرف بسازید

با ساخت وسایلی مثل جاشکلاتی هندوانه‌ای هم کودکان را در دکوراسیون شب یلدا سهیم می‌کنید و هم اینکه فضای خانه‌تان را یلدایی می‌کنید. برای ساخت جاشکلاتی‌های هندوانه‌ای به بشقاب‌های کوچک یک‌بار مصرف کاغذی سفید، کاغذ‌های رنگی (قرمز، سیاه و سبز)، چسب مایع، خط کش، قیچی، شکلات از انواع مختلف در بسته‌های کوچک و بند نیاز دارید. در ابتدا بشقاب‌های کاغذی را به دونیم کرده، سپس هر دو تکه را مانند تصویر بالا با چسب به هم بچسبانید. البته مراقب باشید که قسمت صاف بشقاب را نچسبانید، تا بتوانید درون آن را با شکلات‌های خوشمزه پر کنید. اکنون مانند تصویر بالا، نوار‌های قرمز رنگی از کاغذ‌های رنگی را برش زده و به روی بشقاب بچسبانید. در آخر با استفاده از کاغذ سیاه، دانه‌های هندوانه را آماده و به قاچ هندوانه آماده شده بچسبانید. با کاغذ سبز رنگ هم پوست هندوانه را درست کنید.

دکوراسیون شب یلدا

سینی هندوانه‌ای برای پذیرایی از مهمانان

اگر می‌خواهید یک سینی هندوانه‌ای و زیبا برای پذیرایی از مهمانان داشته باشید، فقط کافی است، این وسایل را آماده کنید: یک دایره چوبی از جنس کاج، رنگ آمیزی نشده، رنگ‌های سبز، قرمز متمایل به صورتی و سیاه، لاک مخصوص جلا دادن، ۲ دسته (برای سینی)، دریل برقی. در ابتدا چوب را به رنگ قرمز متمایل به صورتی رنگ کنید. سپس دور آن را با فاصله ۵ سانتی‌متر به رنگ سبز در آورید. پس از خشک شدن، داخل سینی را با رنگ سیاه، به شکل تخمه‌های هندوانه نقاشی کنید. پس از اینکه رنگ سینی کاملا خشک شد، آن را با لاک جلا تثبیت کنید. در پایان با استفاده از دریل، جای دسته‌های سینی را مشخص کنید و دسته‌ها را به سینی نصب کنید. سینی شب یلدایتان آماده است.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.