دیابت، عامل نابینایی ۲۵۰ هزار نفر در ایران

بیماریهای سیستمیک از جمله دیابت، فشار خون و تیروئید یکی از علل شایع کم بینایی و نابینایی در کشور است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، عضو هیات مدیره انجمن علمی اپتومتری ایران همزمان با روز جهانی عصای سفید در مشهد گفت : این بیماریها می توانند با ایجاد اختلال در عملکرد چشم موجب کم بینایی و نابینایی شوند.
 دکتر عباس عظیمی با بیان اینکه هم اکنون حدود ۲۵۰ هزار نفر در کشور نابینا هستند افزود : دو برابر این تعداد نیز به کم بینایی مبتلا هستند.
وی اضافه کرد : عفونت های چشمی مانند بیماری تراخم ، عیوب انکساری چشم مانند نزدیک بینی ، دوربینی و آستیگمات و همچنین بیماریهای چشمی مانند آب مروارید و آب سیاه از دیگر علل کم بینایی و نابینایی هستند.
 آقای عظیمی با بیان اینکه سالانه حدود ۲۵۰ هزار نفر درکشور نیاز به عمل جراحی آب مروارید دارند گفت : نور مستقیم و درخشندگی زیاد نور خورشید موجب کدورت عدسی چشم و بیماری آب مروارید می شود.
رییس انجمن اپتومتری خراسان رضوی افزود : سالانه یک میلیون و ۱۰۰ هزار کودک نسبت به عیوب انکساری چشم از جمله نزدیک بینی ، دوربینی و آستیگماتیسم  معاینه می شوند.
وی با بیان اینکه ۸۰ درصد اختلالات نابینایی قابل پیشگیری است اضافه کرد : در هر دقیقه یک کودک در جهان به کم بینایی و نابینایی مبتلا می شوند.
 


IRIBNews RSS MoreNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.