دیترویت می‌تواند اعلام ورشکستگی کند/بزرگترین اعلام ورشکستگی در تاریخ آمریکا

دادگاه فدرال آمریکا امروز اعلام کرد شهر «دیترویت» که زمانی قطب اصلی صنعت خودروسازی آمریکا به شمار می‌رفت، می‌تواند رسما اعلام ورشکستگی کند.

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز، قضات دادگاه فدرال آمریکا روز سه‌شنبه بعد از بررسی پرونده مالی شهر «دیترویت»، اعلام کردند این شهر شرایط اعلام ورشکستگی را دارد و می‌تواند رسما این موضوع را اعلام کند.

با حکم قاضی «استیون رودز»، شهر «دیترویت» ایالت میشیگان آمریکا می‌تواند بعد از اعلام ورشکستگی برای جبران بدهی ۱۸ میلیارد دلاری خود از دولت فدرال درخواست کمک کند. دیترویت بزرگترین شهر در تاریخ آمریکاست که به وضعیت ورشکستگی رسیده است.

دیترویت زمانی به «قلب صنعت خودروسازی» آمریکا معروف بود و یک شهر ثروتمند به شمار می‌آمد. این شهر در دهه ۵۰ حدود ۲ میلیون نفر جمعیت داشت و حتی بعضی آن را پایتخت صنعتی قرن بیستم می خواندند. اما در پی خروج شرکت‌های بزرگ خودروسازی از این شهر و مشکلات اقتصادی این شرکت‌ها، ستاره بخت «دیترویت» هم رو به زوال گذاشت.

مشکلات اقتصادی ساکنان این شهر را به فکر ترک آن انداخت، به نحوی که امروزه جمعیت این شهر به تنها ۷۰۰ هزار نفر رسیده است. تنها بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰، بیش از ۲۵۰هزار نفر این شهر را ترک کرده‌اند.

شهر دیترویت در چند سال اخیر با فساد مالی، افزایش جرم و جنایت، و همچنین فروپاشی صنعت خودرو مواجه بوده است. مهاجرت ساکنین دیترویت به حاشیه‌های شهر سبب بروز هرج و مرج و ناآرامی در خیابان‌های این شهر شده است.

در حال حاضر آمار قتل در این شهر به بالاترین حد در ۴۰ سال اخیر رسیده است. این در حالی است که تنها یک سوم آمبولانس‌های شهر فعال بوده و خودروهای پلیس و آتش‌نشانی هم بسیار قدیمی بوده و در وضعیت نامناسبی می باشند. ۷۸هزار خانه در این شهر متروکه بوده و ۴۰درصد چراغ‌های راهنمایی آن هم کار نمی‌کنند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.