دیجیتال شدن پخش فیلم‌ها به نفع سینمای ایران است

بهنام بهزادی که با فیلم قاعده تصادف در جشنواره فیلم فجر حضور داشت گفت: دیجیتال شدن پخش فیلم‌ها به نفع سینمای ایران است

به گزارش هنرآنلاین بهنام بهزادی برنده چند سیمرغ فجردر مورد برگزاری جشنواره فیلم فجر گفت : امسال در جشنواره فیلم فجر از نظر فنی اتفاق دیجیتال شدن پخش سینماها بسیار خوب و مبارک بود هرچند که پخش فیلم ها و کیفیت سیستم های نمایش دهنده کیفیت پایین و بدی بود اما دیجیتال شدن برای کشور ما امری ضروری بود.
برنده جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگر در بخش بین الملل ادامه داد: از دیگر نکات مثبت این جشنواره نظم بود که مثال زدنی بود زیرا هیچ کدام از سی دوره قبل سابقه نظم اینچنینی را نداشت و شان و احترام و ارزشی که برای فیلم ها و فیلمسازان در این دوره جشنواره قائل شد چشمگیر بود.

کارگردان فیلم” قاعده تصادف” افزود: نکته دیگر اینکه نباید فراموش کنیم که برگزاری چنین جشنواره ای با مسائل کوچک و بزرگی دست به گریبان است و نمی شود فکر کرد در فضایی که کار سیستماتیک معنای بسیاری ندارد بشود یک جشنواره را به یکباره سیستماتیک برگزار کرد. جای تبریک دارد به دبیر جشنواره که بسیار خوب از عهده اینکار برآمد به آقای عباسیان و همکارانشان که بسیار زحمت کشیدند تبریک می گویم.

وی همچنین در مورد کیفیت داوری ها نیز توضیح داد: به نظرم داوری کردن اصولا کار بسیار دشواری است اما پیشتر از آنکه داوری کردن نشانه کیفیت آثار انتخاب شده باشد نشانه سطح سلیقه، برداشت و نگاه هیات داوران به آثار است. داوری کردن در یک جشنواره بیشتر از آنکه خوبی یا بدی آثار ارائه شده باشد معرف نوع سلیقه، نگاه و دریافت داوران جشنواره می باشد.
بهزادی در مورد کیفیت فیلم های جشنواره گفت: بخشی از این ماجرا برمیگردد به تفاوت دیدگاه بنده با داورها. ممکن است فیلمی با الگوهایی که من در ذهن دارم ، کاری شایسته باشد. به نظرم در چند فیلمی که دیدم مثل سالهای قبل فیلم های بسیار خوب، خوب و ضعیف وجود داشت و فکر می کنم این اتفاقی است که در همه جشنواره های دنیا حتی در طراز اول ترین آنها می افتد و وجود فیلم ها بستگی به سلیقه کمیته انتخاب دارد.

پایان پیام//


آخرین خبرها
منبع: هنر آنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.