دیدارهای جداگانه شاه اردن با مسعود بارزانی و شیمون پرز در داووس

۳۰م دیماه ،

aljazeera4-7.jpg

پادشاه اردن در دیدار با مسعود بارزانی افزایش همکاری‌های دو جانبه و در دیدار با شیمون پرز مساله سوریه و روند صلح میان رژیم صهیونیستی و فلسطین را مورد بحث و بررسی قرار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مستقل صوت العراق، دفتر پادشاه اردن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن در دیدار با مسعود بارزانی، رئیس منطقه کردستان عراق در داووس در خصوص افزایش همکاری‌های دو جانبه در عرصه‌های اقتصادی و بازرگانی با هدف تحقق منافع مشترک بحث و مذاکره کرد.

در این بیانیه آمده است که عبدالله دوم در دیدار با مسعود بارزانی بر روابط برادرانه و محکمی که اردن و عراق را به هم مرتبط ساخته است و همچنین بر تمایل اردن برای تقویت و گسترش این روابط تاکید کرد.

از سوی دیگر، روزنامه عبری زبان هاآرتص نوشت: شیمون پرز، رئیس اسرائیل در حاشیه نشست اقتصادی سران داووس در سوئیس با عبدالله دوم دیدار و در خصوص راه‌های به جریان انداختن روند صلح با وی بحث و مذاکره کرد.

روزنامه مذکور نوشت: شیمون پرز و ملک عبدالله دوم بر لزوم زدودن رکود روند صلح و همچنین بر لزوم از سرگیری مذاکرات در سریعترین وقت ممکن تاکید کردند.

اوضاع سوریه و مساله سلاح‌های شیمیایی نیز در دیدار پادشاه اردن با رئیس رژیم صهیونیستی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

روزنامه هاآرتص نوشت: پیشتر در دیدار محرمانه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل با عبدالله دوم در اردن طی چند هفته قبل مساله سوریه و سلاح‌های هسته‌ای مورد بررسی قرار گرفته بود.

روزنامه مذکور در ادامه آورد: پادشاه اردن در دیدار با نتانیاهو تاکید کرده بود درصدد است طرح سیاسی تازهی را بعد از انتخابات کنست (پارلمان اسرائیل) مطرح کند و می‌خواهد نمایندگان فلسطینی را برای اجرای مذاکراتی با نظارت اردن در امان دعوت کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.