دیدار آیت‌الله نوری‌همدانی با آیت‌الله سیدمحمد حکیم

۲۱ آبان ،

آیت الله نوری همدانی به همراه هیات همراه با حضور در بیت آیت‌الله سیدمحمد حکیم با این مرجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، در این دیدار آیت‌الله نوری‌همدانی سلام رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید و حوزه‌های علمیه را ابلاغ و خواستار ارتباط تنگاتنگ میان حوزه علمیه قم و نجف شد.

وی با اشاره به جریان‌های تاریخی و فعالیت‌های دشمنان علیه جبهه ایمان گفت: این اقدام هیچ نتیجه‌ای به همراه نداشته است و اسلام روز به روز عزتمندانه‌تر فعالیت می‌کند.

این مرجع تقلید گفت: در عصر کنونی آمریکا، انگلیس و اسرائیل و وهابیت به مقاصد خود نخواهند رسید و ناکام خواهند ماند.

آیت‌الله نوری همدانی از ارتباط های امام راحل با مردم یاد کرد و پشتیبانی نظام را مقاومت مردم دانست.

وی دفاع از جمهوری اسلامی را نمونه‌ای از ارتباط مردم با حکومت و رهبری دانست و گفت: پیوند امت با رهبر معظم انقلاب وصف‌ناپذیر است و این مردم با روحانیت خدمتگزار ارتباطی تنگاتنگ در طول تاریخ داشته و خواهند داشت.

آیت‌الله حکیم هم حضور آیت‌الله نوری همدانی را بسیار خوب و اثربخش عنوان کرد و ادامه داد: امید است، این حضور سبب حضور دیگر علما و مراجع نیز به این سرزمین مقدس شود.

وی افزود: مرجعیت مرکز ثقل عالم تشیع است و وظیفه امروز روحیه دادن به تشیع و ارتباط با مردم است و روحانیت باید در خدمت رسانی به مردم بیش از دیگران تلاش کند.

این مرجع تقلید مرجعیت را کیان تشیع توصیف کرد و گفت: باید همانگونه که مردم در وقت ائمه با اهل بیت(ع) ارتباط داشتند امروز نیز مرجعیت در خدمت مردم باشند و مردم نیز برای حفظ دین با علما ارتباط برقرار کنند.

آیت‌الله حکیم مبارزی شجاع و خستگی‌ناپذیر بود

آیت‌الله نوری همدانی از شهید حکیم به عنوان مبارزی شجاع، عالی و خستگی‌ناپذیر یاد کرد و گفت: ایشان این خصوصیات را از جد اطهار خود یعنی امام حسین(ع) فراگرفته بودند.

آیت‌الله نوری همدانی در ادامه مسافرت خود به عراق به اتفاق هیات همراه از موسسه آیت‌الله حکیم بازدید کرد.

آیت‌الله نوری‌همدانی در ابتدا بر سر مزار مطهر شهید سید محمد باقر حکیم و مرحوم عبدالعزیز حکیم و ۱۰۰ تن از شهدای جمعه خونین عراق حاضر شد و یاد و خاطره آن‌ها را گرامی داشت.

این موسسه که به «محراب» نامگذاری شده است علاوه بر مرقد شهید رهبر فقید عراق آیت‌الله سیدمحمد باقر حکیم و مرحوم آیت‌الله عبدالعزیز حکیم رییس فقید مجلس اعلای عراق، به عنوان موسسه نشر آثار آیت‌الله شهید حکیم نیز به شمار می‌رود.

همچنین این موسسه حاوی ظرفیتی بالغ بر ۱۲ هزار نفر با نام مبارک امام علی(ع) و مدرسه علمیه برادران و خواهران می‌باشد و نمایشگاه دائمی کتابی نیز در آن مستقر شده است.

این مجتمع بزرگ که برگرفته از معماری اسلامی است حاوی موزه‌ای از آثار شهدا و علمای بزرگ است که آیت‌الله نوری همدانی از این مراکز بازدید کرد.

وی همچنین از سید عبدالعزیز حکیم به عنوان مدیر و مدبری سیاست‌مدار یاد کرد که تلاش‌های بسیاری انجام دادند.

این مرجع تقلید تاکید کرد: همانگونه که امام راحل فرمودند خط سرخ شهادت خط محمد(ص) و آل اطهرینش است و این خاندان لحظه‌ای در ترویج فرهنگ پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) کوتاهی نکرده و سکوت نکرد.

آیت‌الله نوری همدانی بیان کرد: در وقت رژیم بعثی صدام شهید حکیم با تحمل سختی‌ها و با رنج به مبارزه پرداخت و باید حوزه یاد و خاطره آنها را گرامی داشته تا رشادت‌های آنها به فراموشی سپرده نشود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.