دیدار اردوغان با نمایندگان معترضان

۲۲خردادماه،

رجب طیب اردوغان، اول‌وزیر ترکیه روز چهارشنبه با چند تن از رهبران معترضان این کشور در حالی دیدار کرد که بسیاری از مخالفان نسبت به نتایج آن خوشبین نیستند.

به گزارش تسنیم، رجب طیب اردوغان، اول وزیر ترکیه امروز، چهارشنبه با ۱۱ تن از نمایندگان مخالف سیاست های دولت ترکیه دیدار کرد و این دیدار همزمان با یورش پلیس ضد شورش به میدان تقسیم استانبول صورت گرفت.

بر اساس این گزارش، اول وزیر ترکیه با هیات نمایندگان مخالفان متشکل از هنرمندان، اساتید دانشگاه و مهندسین معمار در مقر حزب “عدالت و توسعه” در آنکارا دیدار کرد.

این نشست در حالی برگزار می گردد که جنبش “همبستگی تقسیم” که ۱۱۶ نهاد مخالف ترکیه را شامل می گردد آن را محکوم می کند.

جنبش “همبستگی تقسیم” در بیانیه ای اعلام کرد: این دیدارها و گفتگوها نتیجه ای ندارد و پلیس به خشونت و سرکوب اعتراضات ادامه می دهد.

در این بیانیه آمده است: دولت رجب طیب اردوغان هیچ یک از نمایندگان جنبش “همبستگی تقسیم” را برای دیدار و گفتگو در آنکارا دعوت نکرده است این در حالی است دولت ترکیه اعلام کرد هیاتی که اردوغان میزبان آن است از اعضای این جنبش می باشند.

دولت ترکیه دوشنبه قبل آمادگی خود برای دیدار با رهبران مخالفان را اعلام کرده بود.
عبدالله گل، رئیس جمهور ترکیه امروز طی سخنانی در جمع خبرنگاران از دولت این کشور خواست تا با تظاهرکنندگان گفتگو کنند.

عبدالله گل ضمن تائید مواضع اردوغان در قبال اعتراضات در این کشور گفت: اگر مردم می خواهند تظاهرات کنند باید گفتگو با این مردم را آغاز کنیم و هیچ شکی نیست که وظیفه ماست که به آنچه که آنها می گویند گوش فرا دهیم.

عبدالله گل در جمع خبرنگاران هنگام بازدید از شهر “ریز” گفت: تظاهرات مسالمت آمیز با تظاهرات خشونت آمیز تفاوت دارد و کسانی که از زور و خشونت در اعتراضات استفاده می کنند باید مشخص شوند.

وی در ادامه افزود: نباید اجازه برگزاری تظاهرات خشونت آمیز داده شود همچنانکه در آمریکا و آلمان نیز به برگزاری اینگونه اعتراضات اجازه داده نمی شود.


باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.