دیدار اوباما پیش از سفر به خاورمیانه با رهبران عرب آمریکایی

۲۱م اسفند ،

باراک اوباما روز دوشنبه با رهبران عرب آمریکا دیدار کرد. آنها از او خواسته‌اند تا در سفر این ماه خود به خاورمیانه به مردم فلسطین پیام امید بدهد، هر چند وی به وضوح بیان کرده که از این دیدار برای به جریان انداختن طرح صلح بین اسرائیل و فلسطین استفاده نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا میزبان ۱۰ تن از رهبران عرب در کاخ سفید بود.

این دیدار چهار روز پس از گفت‌وگوها با نمایندگان سازمان‌های یهودی به منظور کسب آمادگی برای سفر اوباما به اسرائیل، کرانه باختری و کشور اردن صورت گرفت.

کاخ سفید هنوز به طور رسمی تاریخ سفرها را اعلام نکرده اما رسانه‌های خبری اسرائیل گزارش داده‌اند اوباما ۲۰ مارس (۳۰ اسفند) سفر خود به اسرائیل را آغاز خواهد کرد.

اوباما روز دوشنبه با این گروه برای مشارکت در نشست‌هایش در منطقه دیدار کرد. انتظار می‌رود او گفت‌وگوهای جداگانه با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، محمود عباس، رئیس‌جمهور فلسطین و ملک عبدالله، پادشاه اردن داشته باشد.

یک مقام کاخ سفید گفت: اوباما تاکید کرده این سفر فرصتی است تا او نشان دهد که آمریکا نسبت به مردم فلسطین- در کرانه باختری و غزه- متعهد است.

وی افزود: اوباما به رهبران عرب نیز گفته که او “بر تعهد آمریکا برای تامین امنیت اسرائیل تصریح می‌ورزد.”

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.