دیدار با هیگ، برای صالحی دردسر می​شود؟/ احضار وزیرخارجه به مجلس

 به گزارش خبرآنلاین، متعاقب دیدار وزرای امور خارجه بریتانیا و ایران در حاشیه کنفرانس «قلب آسیا»‌ که ۲۵ خرداد ماه در افغانستان انجام شد، صالحی به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی فراخوانده شد. به گفته سخنگوی این کمیسیون، مجلس از جزئیات نشستی که در حاشیه اجلاس افغانستان انجام شده، اطلاعی ندارد. به همین دلیل قطعاً کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی این موضوع را با دعوت از علی‌اکبر صالحی وزیر خارجه بررسی می‌کند تا روشن شود که به چه دلایلی این ملاقات انجام شده است.

 وی درباره زمان حضوروزیر خارجه در مجلس سخن نگفته است ولی با توجه به برنامه کمیسیون امنیت ملی برای بررسی مذاکرات مسکو در سه شنیه هفته جاری، ممکن است دیدار صالحی با اعضای کمیسیون در روز چهارشنبه انجام شود.

وزارت خارجه دولت انگلیس مدعی شده است، دیدار وزرای امور خارجه بریتانیا و ایران «به درخواست صالحی» انجام شده است. در گزارش وزارت خارجه انگلیس، اشاره ای به سخنان صالحی نشده اما چندی پیش قشقاوی معاون کنسولی وزارت امور خارجه از مخالفت رئیس جمهور با کاهش روابط با انگلیس خبر داده بود. کتاهش رابطه با انگلیس در ادامه مصوبه مجلس بود که یکسال پیش به تصویب نمایندگان مجلس هشتم رسید.

 در همین حال علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت وگو با ایسنا تامین نظر نمایندگان ملت برای هرگونه تغییر روابط ایران با انگلستان را ضروری خوانده و افزوده است: اگر روزی دولت به چنین جمع بندی برسد که باید سطح روابط ایران با انگلستان تغییر یابد، جلب نظر نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی در این خصوص ضروری است. چرا که مصوبه مجلس یک مصوبه قانونی، رسمی و ابلاغ شده است و همچنان به قوت خود باقی است.

وی همچنین تصریح کرده است: «با توجه به این که سطح رسمی روابط ایران با انگلیس کاردار است، هیچ مسئله ای به نام ارتقای روابط مطرح نیست و بدون اجازه و نظر مجلس نیز امکان طرح چنین موضوعی وجود ندارد.»

 /۲۹۲۱۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.