دیدار جلیلی با دو مقام سوریه/ نشست تهران حرکتی رو به جلو بود

این خبر ډر تاریخ ۲۸ آبان به نقل از منبع ذکر شده، ډر پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

ایرنا نوشت: ˈسعید جلیلی ˈ عصر امروز شنبه ډر دیدار ˈ قدری جمیلˈ معاون نخست وزیر و ˈعلی حیدرˈ وزیر آشتی ملی سوریه جنایات رژیم صهیونیستی ډر غزه را به شدت محکوم کرد.
جلیلی، تاکید کرد :آمریکا که دارای مناسبات راهبردی با رژیم صهیونیستی است، شریک جنایات این رژیم ډر غزه بوده و نمی تواند مدافع دموکراسی ډر منطقه باشد. وی اظهارداشت: ‌دولت های غربی حامی رژیم صهیونیستی باید پاسخگوی خون های به ناحق ریخته شده زنان و کودکان فلسطینی ډر غزه باشند .

نماینده مقام معظم رهبری حمایت از مقاومت را رمز وحدت اقوام و گروه های ملی سوریه دانست و افزود: امروز نیز مقاومت محور وحدت ډر منطقه و جهان اسلام علیه رژیم صهیونیستی است.وی یادآور شد: این ډر حالی است که امروز دولت و ملت سوریه هزینه حمایت از مقاومت فلسطین را می پردازد .
دبیر شورایعالی امنیت ملی با ابراز امیدواری از انجام گفت و گوهای جریان های مختلف و مقامات سوری ډر تهران آن را نقطه عطفی ډر تحولات سوریه و حرکتی رو به جلو ډر جهت ایجاد ثبات و امنیت برای مردم این کشور دانست.

جلیلی تصریح کرد : جمهوری اسلامی ایران تنها راه حل مساله سوریه را شروع گفت و گوهای ملی و حرکت ډر مسیر دموکراسی می داند. وی نشست تهران ډرباره سوریه با شعار ˈنفی خشونت و استقبال از دموکراسی ˈ را گام عملی جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با اقدام های خشونت آمیز ډر سوریه دانست و تاکید کرد: دولت ها و جریان هایی که از این روند حمایت نکنند ډر واقع مدافع خشونت و مخالفت روند دموکراسی هستن
ˈقدری جمیل ˈ معاون نخست وزیر و ˈعلی حیدر ˈ وزیر آشتی ملی سوریه نیز ډر این دیدار ضمن تشکر از ابتکار جمهوری اسلامی ایران ډر برگزاری نشست گفت و گوهای ملی سوریه، راه حل سیاسی را تنها راه حل واقعی برای این کشور دانسته و افزودند: تمام تلاش های بین المللی و منطقه ای باید به این روند کمک کنند.

معاون نخست وزیر سوریه گفت: آمریکا ډر منطقه و به ویژه سوریه به دنبال دموکراسی نیست بلکه هدف آن نابود سازی دستاوردهای ملت سوریه است.

۲۳۲۳

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.