دیدار خداحافظی سفیر ایتالیا با صالحی

۱۹م آذر ،

آلبرتو برادانینی ، سفیر ایتالیا در جمهوری اسلامی ایران امروز(یکشنبه) در پایان مأموریت دیپلماتیک خود در کشورمان با علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) صالحی در این دیدار ضمن تشکر از تلاش‌های سفیر ایتالیا در دوران مأموریتش اظهار داشت: دو کشور ایران و ایتالیا از جایگاه و اهمیت خاصی در مناطق خود برخوردار می‌باشند و دو کشور باید جهت تحکیم و توسعه بیشتر روابط دوجانبه، با توجه به ظرفیت‌های موجود گام بردارند.

وزیر امور خارجه کشورمان ایران را شریک طبیعی اتحادیه اروپا دانست و افزود: با توجه به زمینه‌های بسیار بسیار همکاری در بخشهای تجاری، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی فیمابین دو کشور آمادگی توسعه روابط در تمامی زمینه‌ها را داریم.

آلبرتو برادانینی، سفیر ایتالیا در جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار ضمن تشکر از بیانات وزیر امور خارجه ، ایران را کشوری بزرگ با فرهنگ غنی و مردم میهمان‌نواز معرفی کرد و افزود: دو کشور ایتالیا و ایران باید از ظرفیت‌های موجود در توسعه روابط استفاده بهینه بنمایند.

وی ایران را کشوری مهم و تأثیرگذار در منطقه دانست که دارای منابع غنی نفت و گاز و موقعیت استراتژیک می‌باشد و افزود: ما سعی کردیم همواره یکی از شرکای عمده تجاری ایران باشیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.