دیدار رهبران جدایی‌طلب کشمیر با اول‌وزیر پاکستان

۲۸م آذر ،

نخست‌وزیر پاکستان بار دیگر بر حمایت سیاسی، دیپلماتیک و اخلاقی کشورش از ساکنان کشمیر در خصوص گرفتن حق خودمختاری از هند تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، رهبران ارشد جدایی طلب کشمیر هندوستان هم اکنون در سفر یک هفته‌ای خود در پاکستان به سر می‌برند. این اشخاص خواستار جنبش آزاد برای کشمیری‌ها در سراسر “خط کنترل” می باشند. این خط این دو کشور را در منطقه مورد مناقشه جدا می‌کند.

راجه پرویز اشرف، نخست وزیر پاکستان در حالی که با هیات هفت عضوی “کنفرانس تمامی احزاب حریت” به رهبری میر واعظ عمر فاروق مذاکره می‌کرد، گفت: پاکستان به تلاش‌های بومی که توسط مردم کشمیر برای گرفتن حق خودمختاری آغاز شد، افتخار می‌کند.

نخست‌وزیر پاکستان افزود: ما ذکاوت و خردمندی سیاسی رهبر حریت را در اقداماتش برای برجسته کردن مساله مردم کشمیر تحسین می‌کنیم.

نخست‌وزیر پاکستان از ورود این هیات استقبال کرد و گفت، در خصوص مساله کشمیر در میان تمامی احزاب سیاسی پاکستان اتفاق نظر وجود دارد.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: پاکستان به دنبال حل مساله کشمیر بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل و تمایلات مردم کشمیر است.

پرویز اشرف همچنین گفت، این نشست با کنفرانس حریت یک پیشرفت و شناخت مثبت است که تنها به خاطر مردم کشمیر به وجود آمده است.

وی همچنین بصیرت، خردمندی و شکیبایی رهبران کشمیر را که در برجسته کردن مساله مردم کشمیر از خودشان نشان دادند، تحسین کرد و به آنها اطمینان داد که پاکستان کاملا از آنها حمایت می‌کند.

در این بیانیه رهبر حزب حریت از نخست وزیر پاکستان برای استقبال از این هیات در کاخ نخست وزیری تشکر کرد و گفت، مردم کشمیر برای حمایت‌های بی‌قید و شرط دولت پاکستان و مردم این کشور ارزش بسیاری قائل می باشند.

وی همچنین گفت: صلح پایدار در این منطقه بدون حل مساله کشمیر به دست نمی‌آید.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.