دیدار ستاره‌های پاپ با یادگاران دفاع‌مقدس

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

روزهای شلوغ هنرمندان موسیقی ادامه دارد

موسیقی > چهره‌ها– گروه ادب و هنر – احمد افشار:
ستاره‌های موسیقی پاپ ایران این روزها حسابی گرفتارند؛ ۲روز پیش بسیار از آنها برای دلداری دادن به بنیامین بهادری به مجلس ختم همسر جوان او رفتند و دیروز هم نوبت رسید به سر زدن به جانبازان ۸سال دفاع‌مقدس در آسایشگاه ثارالله تهران.

در دیدار صمیمانه گروهی از هنرمندان و خوانندگان موسیقی پاپ ایران علی مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد هم حضور داشت؛ مدیری که ۲روز پیش هم به دیدار بنیامین رفته بود. رضا یزدانی، مهدی مدرس، سعید عرب، احسان خواجه‌امیری، محسن یگانه، امیر تاجیک، مهدی یراحی، مازیار فلاحی، شهرام شکوهی، زانیار خسروی، مجید خراطها و… حضور داشتند. مرادخانی پس از دیدار از سالن‌های ۱ و ۲ این آسایشگاه سرگرم صحبت با جانبازان ۸ سال دفاع‌مقدس شد و هنرمندان هم شاخه‌های گل سرخ و هدایایی به جانبازان اهدا کردند.

از نکات جالب این دیدار می‌توان به درخواست جانبازان برای تماشای کنسرت‌های موسیقی اشاره کرد که هم از سوی خوانندگان عرصه موسیقی پاپ بر آن تأکید شد هم معاون هنری وزیر ارشاد را بر آن داشت تا برای حضور آسان‌تر جانبازان در کنسرت‌های موسیقی دستور پیگیری صادر کند. اجرای قطعات موسیقی توسط هنرمندان ازجمله برنامه‌های این دیدار بود.

مازیار فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری احساس خود را از حضور بین جانبازان چنین بیان کرد: از لحظه‌ای که وارد سالن جانبازان شدم، از اینکه یکی از آخرین کارهای من به نام لیلا اینجا در جمع جانبازان پخش می‌شد، هم بسیار خوشحال شدم هم بسیار تحت‌تأثیر قرار گرفتم.

خواننده محبوب موسیقی پاپ دیدار با جانبازان را تلنگری برای هنرمندان دانست و افزود: به‌نظرم حضور چندباره بین این عزیزان هم کافی نیست و وظیفه خودم می‌دانم بسیار بیشتر از این چیزی که الان اتفاق افتاد اینجا بیایم و خوشحالم که همه هنرمندان در جمع ما حضور دارند. حضور در این محفل صمیمی برای من و دوستان دیگرم تلنگری بود تا بیش از پیش به یاد این عزیزان باشیم. من قطعا از این به بعد باز هم اینجا خواهم آمد.

فلاحی دربارهٔ درخواست جانبازان برای حضور در کنسرت‌هایش هم توضیح داد: این برنامه اولین بار بود که اینگونه شکل گرفت و من در جریان درخواست‌های آنها قرار گرفتم. هر چند در برنامه‌های من دعوت از جانبازان وجود دارد اما این عزیزان دغدغه هزینه بلیت را داشتند که من در دیدار رو در رو با هر کدام از عزیزان جانباز شماره تماس آنها را یادداشت می‌کنم تا در برنامه‌هایم آنها را شخصا دعوت کنم. امیدوارم آن چیزی که شایسته آنهاست اتفاق بیفتد.

احسان خواجه‌امیری هم از اینکه به دست‌بوسی جانبازان آمده اظهار خوشحالی کرد و گفت: کاری که شما جانبازان کرده‌اید ازخودگذشتگی است. شما از جسم خودتان گذشتید تا ما بتوانیم امروز اینجا باشیم.

معاون هنری وزیر ارشاد در بخشی از این دیدار در جمع جانبازان با ابراز خوشحالی از اینکه افتخار دیدار با یادگاران ۸سال دفاع‌مقدس نصیب او و هنرمندان شده، گفت: امروز از اینکه در ایام‌ماه صفر توانستیم شما عزیزان را زیارت کنیم، بسیار خرسندیم. جانبازان سرفصل بسیار از کتاب‌هایی می باشند که باید نوشته شود، چرا که همین‌ها آینده کشور را تضمین کرده‌اند. حضور هنرمندان در این مراسم نشان‌دهنده دغدغه‌های آنهاست. امیدوارم شما باز هم با گشاده‌رویی میزبان ما باشید.

در این دیدار صمیمی تعدادی از خوانندگان پاپ مطالبی در جمع جانبازان بیان کردند. امیر تاجیک با تشکر از فرصت حضور در کنار جانبازان گفت: از اینکه بعد از ۳۰سال هنرمندان توانستند کنار یکدیگر جمع شوند و با ایثارگران ملاقات کنند، بسیار خوشحالم. چنین مراسم‌هایی انگیزه‌ای می‌شود تا ما بتوانیم این حس و حال را درک کنیم و با این مضمون اثر بسازیم. خشایار اعتمادی هم که به نوعی پیشکسوت خوانندگان موسیقی پاپ ایران محسوب می‌شود خطاب به جانبازان گفت: قطعا ما در هر وادی که زندگی کنیم وظیفه داریم به شما احترام بگذاریم و خوشحالم که وزارت ارشاد چنین فضایی را ایجاد کرده است. در این دیدار تلنگری هم به من زده شد و به طور مثال عزیزی گفت چرا ما را در اجراهایتان دعوت نمی‌کنید.

ایلیا منفرد که خود فرزند شهید است، چند جمله به زبان آورد و چنین گفت: من با حضور در این مکان احساس غریبی نمی‌کنم بلکه احساس می‌کنم اینجا خانه خودم است و چشم من با این فضا آشناست چون سال‌ها پدرم را روی ویلچر می‌دیدم. او هم جانباز بود و در نهایت شهید شد.

حمید عسگری، فریدون بیگدلی، محسن رجب‌پور، علی ترابی مدیر انجمن موسیقی و علیرضا پاشایی سرپرست دفتر موسیقی وزارت ارشاد از دیگر حاضران در برنامه دیدار با جانبازان آسایشگاه ثارالله بودند.


RSS
منبع: همشهری
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.