دیدار سفیر ایران با وزیر فرهنگ، هنر و میراث قطر

قانون- عبدالله سهرابی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در دوحه با دکتر حمد بن عبدالعزیز الکواری، وزیر فرهنگ، هنر و میراث قطری دیدار و پیرامون همکاری‌های فرهنگی و هنری و میراث بحث و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، عبدالله سهرابی در این دیدار با ارزیابی از فعالیت بیش از سه ساله سفارت جمهوری اسلامی ایران در دوحه و تلاش‌های وسیعی که در حوزه فرهنگی و انجام کار امور قرآنی و هنری و برگزاری نمایشگاه هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و حضور فعّال در برنامه‌های سال ۲۰۱۰ که دوحه به عنوان پایتخت فرهنگ جهان عرب انتخاب شده بود به پتانسیل‌های فراوان موجود در حوزه فرهنگی در ایران اسلامی اشاره کرد و با توجه به این توانمندی‌ها خواستار همکاری‌های گسترده شد و آمادگی همه جانبه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را اعلام کرد.

او با اشاره به مشارکت جمهوری اسلامی ایران در برگزاری برنامه‌های گسترده در دوحه که به مناسبت‌های مختلف در بخش‌های نمایشگاه‌های قرآنی، خط و تذهیب، فیلم و عکس، حج و جشنواره‌های مختلف انجام شد به برگزاری فعال هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در قطر پرداخت و از حمایت‌های این دولت در همراهی با برنامه‌های جمهوری اسلامی ایران تقدیر کرد.

دکتر حمد بن عبدالعزیز الکواری، وزیر فرهنگ، هنر و میراث قطر در این دیدار که به مناسبت پایان مأموریت سفیر جمهوری اسلامی ایران ترتیب یافته بود اظهار کرد که خوشبختانه سفیر جمهوری اسلامی ایران در قطر یکی از شایسته‌ترین سفیران ایرانی بود که به صورت فعّال و با تلاش گسترده و بی‌وقفه حضور پررنگ در همه برنامه‌های رسمی و غیررسمی دولت قطر داشته که این خود نشان دهنده عزم و اراده دولت جمهوری اسلامی ایران نسبت به کار فرهنگی و ارتباط با کشورهای عربی و اسلامی به‌ویژه قطر دارد.

او با ابلاغ سلام‌های گرم و صمیمانه خود به همتای ایرانی با پیشنهاد سفیر کشورمان مبنی بر برگزاری هفته فرهنگی دولت قطر در جمهوری اسلامی ایران موافقت کرد و مقرّر شد که در سال آینده میلادی این هفته برگزار شود.

وی همچنین با اشاره به تاریخ دیرینه و فرهنگ اصیل ایران اسلامی به روابط صمیمی و طولانی دو کشور اظهار کرد که امیر دولت قطر نسبت به روابط همه جانبه ایران و قطر اهتمام ویژه‌ای داشته و همواره توصیه به توسعه روابط کرده است.

الکواری با اشاره به سفر تاریخی خود به استان قم و بازدید از مراکز فرهنگی و دینی ابراز تمایل کرد تا جمهوری اسلامی ایران امسال در نمایشگاه بین‌‌المللی کتاب به صورت فعّال شرکت کند.

وی در پایان هم خواستار تداوم همکاری‌های فرهنگی و هنری بین دو کشور شد.


پایگاه خبری رسانه قانون

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.