دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران با رئیس مجلس ملی کره جنوبی

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
احمد معصومی فر سفیر جمهوری اسلامی ایران در سئول جمعه بیستم دی با کانگ چانگ هه رئیس مجلس ملی کره جنوبی در خصوص راه‌های ارتقاء روابط دو کشور به‌ویژه همکاری‌های پارلمانی میان مجالس دو کشور دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که در محل مجلس ملی کره جنوبی صورت گرفت، سفیر جمهوری اسلامی ایران ضمن تقدیم دعوتنامه  دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به رئیس مجلس ملی کره جهت سفر به تهران در اینده نزدیک، با اشاره به سابقه روابط دو ستانه و نزدیک دو کشور در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و پارلمانی آمادگی ایران را برای گسترش هر چه بیشتر روابط در زمینه‌های مختلف بیان داشت.

کان چانگ هه رئیس مجلس ملی کره جنوبی نیز در این دیدار ضمن تشکر از دعوت رئیس مجلس شورای اسلامی برای سفر به ایران، اعلام داشت با توجه به اهمیت روابط تهران و سئول، در اینده نزدیک و پس از انجام هماهنگی‌های لازم به تهران سفر و با مقامات عالیرتبه کشورمان در خصوص روابط دو جانبه، مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی به رایزنی خواهد پرداخت.

وی توافقنامه ژنو میان تهران و گروه ۱+۵  را ضروری برشمرد و اعلام کرد کشورش از امضای این توافقنامه استقبال و بر اجرای مفاد آن تاکید می‌کند.

وی اعلام کرد شرکت‌های کره‌ای آمادگی دارند که در بازار ایران سرمایه گذاری کنند و ما می‌بایست با تلاش یکدیگر زمینه‌های گسترش همکاری‌ها میان دو کشور را بیش از پیش فراهم آوریم.

کان چانگ هه ضمن یادآوری دعوت قبلی خود از جناب اقای دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ایران جهت سفر به کره جنوبی، یاد آور شد سئول آمادگی دارد هر زمان که ایشان مایل بودند مقدمات انجام سفر را فراهم سازد.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.