دیدار غیررسمی ظریف و اشتون چگونه گذشت؟

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

وزیر امور خارجه به همراه تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان با کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا قبل از دور پنجم مذاکرات در وین دیدار غیررسمی در استانبول برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ “محمدجواد ظریف” وزیر امور خارجه کشورمان روز گذشته در رأس هیأتی در مسیر عزیمت به الجزیره پایتخت الجزایر برای حضور در اجلاس میان دوره‌ای وزرای امور خارجه جنبش عدم تعهد، وارد استانبول شد و ساعت ۱۶ به وقت محلی (۱۷:۳۰ به وقت تهران) در محل کاخ چراغان استانبول با کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به رایزنی پرداخت که این دیدار دو ساعت ونیم به درازا انجامید.

گفتنی است در این ملاقات سید عباس عراقچی، مجید تخت روانچی معاونان وزارت خارجه و مرضیه افخم سخنگوی دستگاه دیپلماسی و همچنین اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای و هلگا اشمیت معاون و مسئول دفتر کاترین اشتون نیز حضور داشتند.

لازم به ذکر است آخرین برنامه کاری ظریف و اشتون در روز اول ملاقات در استانبول برگزاری شام کاری در محل سرکنسول‌گری ایران در استانبول بود.

شایان ذکر است این شام کاری حدود یک ساعت و ربع طول کشید و طی آن مقرر شد که دور دوم گفت‌وگوها امروز سه‌شنبه ساعت ۹:۳۰ صبح به وقت استانبول دنبال شد. البته ساعت ۹ صبح نیز نشست کارشناسی و فنی به ریاست “حمید بعیدی‌نژا”د مدیرکل سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه و استفان کلمنت دستیار ارشد کاترین اشتون برگزار شد.

لازم به ذکر است محمدجواد ظریف پس از پایان این گفتگوها در بعدازظهر امروز به منظور شرکت در اجلاس میان دوره‌ای وزرای خارجه جنبش عدم تعهد راهی الجزیره پایتخت الجزایر می‌شود.

گفتنی است؛نشست میان دوره‌ای وزرای خارجه جنبش عدم تعهد در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (هفتم و هشتم خرداد) در الجزیره برگزار می‌شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.