دیدار مخفیانه شاه اردن با نتانیاهو

۱۳م اسفند ،

یک منبع دیپلماتیک اعلام کرد بنیامین نتانیاهو، اول وزیر رژیم صهیونیستی اخیرا با عبدالله دوم، پادشاه اردن در عَمان دیدار و با وی دربارهٔ روند سازش گفتگو کرده است.

به گزارش ممتازنیوز، این منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود گفت: نتانیاهو هفته قبل به اردن رفت و با ملک عبدالله دوم دیدار کرد. طرفین در جریان این دیدار دربارهٔ فرایند صلح در منطقه گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیت‌المقدس، مذاکرات بین اسرائیلی‌ها و تشکیلات خودگردان فلسطین از سپتامبر ۲۰۱۰ میلادی تاکنون به حال تعلیق در آمده است.

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای ازسرگیری این گفت‌وگوها خواستار توقف شهرک‌سازی صهیونیست‌ها و به رسمیت شناختن مرزهای پیش از جنگ ۱۹۶۷ میلادی شده است.

این در حالی است که اسرائیل برای مذاکره بدون پیش‌شرط اعلام آمادگی کرده است.

دیدار محرمانه نتانیاهو با ملک عبدالله دوم اولین دیدار وی با یک مقام بلندپایه خارجی از زمان انتخابات قانون‌گذاری بیست و دوم ژانویه تاکنون به شمار می‌رود.

نتانیاهو پیش‌تر اعلام کرده بود زیپی لیونی، وزیر امور خارجه پیشین اسرائیل را به عنوان مسؤول مذاکره با فلسطینیان انتخاب خواهد کرد. براساس توافق حاصله بین نتانیاهو و لیونی، قرار است لیونی منحصرا مسئول رسیدگی به پرونده مذاکره با فلسطینیان باشد و نتانیاهو هیچ مذاکره موازی‌ای انجام ندهد. لیونی در جریان تصدی وزارت امور خارجه اسرائیل طی سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ میلادی، مسؤول مذاکره با فلسطینیان نیز بود.

آخرین دیدار نتانیاهو با عبدالله دوم در حالی صورت گرفته است که باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا و جان کری وزیر امور خارجه این کشور قرار است اواخر ماه کنونی میلادی به منطقه سفر کنند.

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.