دیدار مشاور ارشد اول وزیر نیوزیلند با بروجردی

۲۸اردیبهشت،

تیم وبستر، مشاور ارشد اول وزیر نیوزلند، بعدازظهر امروز با علاءالدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خب ایسنا، بروجردی در ابتدای این دیدار با تاکید بر اهمیت رشد و گسترش همکاری‌های فیمابین در عرصه‌های مختلف گفت: بسترهای مناسبی در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان جمهوری اسلامی ایران و نیوزیلند وجود دارد که توسعه ارتباطات پارلمانی فیمابین می‌تواند بهره‌گیری از این زمینه‌ها را هموار کند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به تحولات جاری در منطقه بویژه بحران سوریه، افزود: محاسبه و تحلیل غلط آمریکا و هم‌پیمانان منطقه‌ای‌اش برای سقوط حکومت سوریه سبب ایجاد یک بحران منطقه‌ای گردیده است.

بروجردی در بخش دیگری از سخنانش تحریم‌های صورت گرفته علیه کشورمان را فرصتی برای پیشرفت‌های علمی و تکنولوژی جمهوری اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: ملت ایران از ابتدای انقلاب همواره تحت تحریم‌های غیرمنطقی قدرت‌های جهانی بوده و با هوشمندی و مدیریت این تهدیدات را به فرصت تبدیل کرده است.

در ادامه این دیدار تیم وبستر مشاور ارشد اول وزیر نیوزیلند گسترش مناسبات سیاسی و اقتصادی با کشورهای آسیایی را از سیاست‌های کشورش خواند و افزود: افزایش سطح مراودات نیوزیلند با کشورهای آسیایی از جمله جمهوری اسلامی ایران از سیاست‌های اصولی دولت نیوزیلند می‌باشد.

وی در همین زمینه بر اهمیت تبادل هیات‌های پارلمانی میان نیوزیلند و جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.