دیدار معاون وزیر خارجه ویتنام با صالحی

۲۳فروردین۱۳،

در دیدار معاون وزیر امور خارجه جمهوری سوسیالیستی ویتنام با وزیر امور خارجه کشورمان، راه‌های توسعه روابط و ارتقای همکاری‌های میان دو کشور مورد تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر علی‌اکبر صالحی در این دیدار با اشاره به جایگاه مهم کشورمان در منطقه و ظرفیت‌ها و تجارب جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، علمی و تکنولوژی آمادگی کشورمان را برای توسعه روابط با ویتنام اعلام کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به بازار بزرگ منطقه، تسهیل مقررات به‌منظورتسهیل و ارتقای روابط تجاری و اقتصادی دو طرف و نیز تقویت مسیرهای تبادل کالا میان دو کشور را مورد توجه قرار داد.

او سرمایه‌گذاری را در راستای منافع دو طرف خواند و اظهار امیدواری کرد که با برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی آینده، شاهد رشد و توسعه روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف باشیم.

صالحی با اظهاررضایت از روابط سیاسی دو کشور، همکاری‌های دو طرف در مجامع بین‌المللی را مورد توجه قرار داد و از مواضع مثبت ویتنام نسبت به کشورمان در زمینه حقوق بشر تقدیر کرد.

خانم نگوین فونگ نگا، معاون آسیا آفریقای وزارت امور خارجه ویتنام نیز که برای شرکت در نشست کمیته مشورتی سیاسی ایران و ویتنام به کشورمان سفر کرده است در این دیدار با توجه به زمینه‌های رشد مناسبات تجاری و قابلیت‌های موجود دو طرف توسعه روابط را خواستار شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.