دیدار وزرای امور خارجه ایران و قطر در نیویورک پیرامون تحولات منطقه

فروردین ۱۴۰۳

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و قطر روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری شصت و هشتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک دیدار و پیرامون روابط دو جانبه و تحولات منطقه رایزنی کردند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی ممتاز نیوز، وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و قطر روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری شصت و هشتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک دیدار و پیرامون روابط دو جانبه و تحولات منطقه رایزنی کردند.

ظریف در این دیدار با اشاره به سیاستهای اصولی و خیرخواهانه جمهوری اسلامی ایران در منطقه و حسن روابط با همسایگان، اهمیت روابط دو جانبه را مورد توجه قرار داد.

وی با اشاره به توانمندی شرکتهای عمرانی ایرانی مجهز به فناوریهای پیشرفته که می توانند در طرحهای توسعه ای قطر مشارکت نمایند، همکاریهای دو کشور از جمله در زمینه طرحهای آب و برق را خاطر نشان ساخت.

وزیر امور خارجه قطر نیز تصریح کرد که ما خواستار همکاری و کار با ایران بوده و علاقمندیم حرکت تازهی را در روابط دو کشور آغاز نمائیم.

وی ابراز امیدواری کرد طرحهای مشترک دو کشور از جمله در حوزه آب و برق با تماس و مذاکره میان مسئولین ذیربط دو کشور اجرایی گردند.

در این دیدار همچنین مسائل منطقه خلیج فارس و اهمیت امنیت، ثبات و پیشرفت این منطقه، دیگر تحولات جاری در منطقه بویژه مسئله مقاومت در قبال جنایات صهیونیستها و بحران سوریه از محورهای مذاکرات دو وزیر بود و طرفین مواضع خود را تشریح کردند.

ظریف در این ارتباط مسئله امنیت، ثبات و رفاه را مهم خواند و همکاری کشورهای منطقه را برای حصول آن ضروری دانست.

وی در ارتباط با بحران سوریه گفت: آنچه در سوریه رخ می دهد یک تراژدی برای منطقه و جهان اسلام است و امیدواریم بتوانیم کمک نمائیم تا این بحران از راههای مسالمت آمیز و گفتگوهای سیاسی حل شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.