دیدار وزیران امورخارجه ایران و صربستان/ دیدار ظریف با دبیرکل اتحادیه عرب

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

در حاشیه نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد در الجزایر و در دیدار ظریف با با وزیر امور خارجه صربستان، طرفین بر ضرورت تقویت و استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در روابط فیمابین تهران – کویت و تهران – بلگراد تاکید کردند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که ریاست دوره‌ای جنبش عدم تعهد را بر عهده دارد در گفتگو با وزیر خارجه صربستان دیدارهای پارلمانی و استفاده از ظرفیت‌های مجالس دو کشور در جهت گسترش روابط را مثبت ارزیابی کرد.
 
ظریف با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای بین ایران و ۱+۵ و ایجاد فرصت‌های بهتر برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و رفع برخی موانع ظالمانه، استقبال بازرگانان و تجار بخش خصوصی برای تقویت روابط تجاری و اقتصادی را نشانه ظرفیت‌های خوب فی‌مابین خواند.
 
رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با یادآوری نقش و سابقه صربستان در تاسیس جنبش عدم تعهد ابراز امیدواری کرد که در آینده روابط گسترده‌تری میان ایران و صربستان در ابعاد دوجانبه و بین المللی شکل گیرد.
 
«اویتسا داجیچ» وزیر خارجه صربستان نیز در این دیدار از روند گسترش روابط میان دو کشور بخصوص در بخش تجاری و اقتصادی ابراز خرسندی کرد و با اشاره به سوابق روابط دوستانه دو کشور بر اهتمام کشورش برای تداوم این روند تاکید کرد.
 
وی با اشاره به سفر اخیر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به صربستان، آن را بسیار خوب توصیف و تاکید کرد که این سفر نتایج مفیدی را نیز به همراه داشت و از تداوم رفت‌وآمدهای متقابل مقامات دو کشور و از استفاده از ظرفیت دیپلماسی پارلمانی و همچنین فعال کردن بخش‌های خصوصی برای توسعه بیش از پیش روابط در عرصه‌های اقتصادی و تجاری بین دو کشور استقبال کرد.
 
وزیر خارجه صربستان همچنین با ابراز خرسندی از روند مذاکرات ایران با گروه ۱+۵ ابراز امیدواری کرد که این مذاکرات به حل نهایی موضوع هسته‌ای منجر شود.

دیدار با دبیرکل اتحادیه عرب

نبیل العربی دبیرکل اتحادیه عرب صبح امروز و در حاشیه نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد در شهر الجزیره با ظریف دیدار کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران طرفین درباره اوضاع تحولات منطقه از جمله آخرین تحولات سوریه و تلاش‌ها و راه‌های کمک به حل و فصل مسائل سوریه و نقش موثر و مثبت جمهوری اسلامی ایران در این خصوص گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.