دیدار وزیر دفاع چین با اول‌وزیر اسلوونی

۲۱م دیماه ،

نخست‌وزیر اسلوونی با هدف توسعه همکاری‌های دفاعی میان کشورش و پکن با وزیر دفاع چین دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، جانز جانسا، نخست وزیر اسلوونی در دیدار با لیانگ گوانگلی، وزیر دفاع چین که به اسلوونی سفر کرده است، اعلام کرد، کشورش چین را به عنوان یک شریک استراتژیک در نظر دارد و برای همکاری با پکن در زمینه‌های دفاعی و نظامی اهمیت بسزایی قائل است.

نخست‌وزیر اسلوونی در ادامه تصریح کرد، روابط میان کشورش و چین در سال‌های قبل شاهد پیشرفت بوده است.

وی افزود: دو کشور مذاکرات سیاسی و رایزنی‌های بسیاری برای توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف داشته‌اند.

نخست‌وزیر اسلوونی همچنین اعلام کرد، سفر وزیر دفاع چین به کشورش از اهمیت بسزایی برخوردار است زیرا نه تنها سبب توسعه همکاری‌های نظامی میان دو کشور می‌شود، بلکه بر روند کلی روابط اسلوونی و چین تاثیر دارد.

وزیر دفاع چین نیز اعلام کرد که کشورش اسلوونی را به عنوان یک شریک بسیار مهم در نظر دارد و اهمیت بسیاری به توسعه روابط دوجانبه قائل است.

لیانگ اعلام کرد: ارتش چین مایل است همکاری‌ها میان این کشور و اسلوونی افزایش یابد زیرا این مسأله کمک بسیاری به توسعه روابط دوجانبه می‌کند.

وزیر دفاع چین پیش از این با همتای اسلوونیایی خود نیز دیدار کرد. در این دیدار دو طرف به تبادل نظر در زمینه همکاری‌های دوجانبه و وضعیت امنیتی منطقه پرداختند.

وزیر دفاع پکن روز سه‌شنبه برای سفری سه روزه وارد اسلوونی شد. لیانگ اولین وزیر دفاع چین است که از زمان آغاز روابط دیپلماتیک دو کشور به اسلوونی سفر می‌کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.