دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با وزیر فرهنگ ارمنستان

۲۳ آبان ،

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز با وزیر فرهنگ ارمنستان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش تفسیری خبرنگار باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با “هاسمیک بوغوسیان”، وزیر فرهنگ ارمنستان درباره ی توسعه روابط فرهنگی میان دو کشور به گفتگو پرداختند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به خاطر پیوند ها و علایقی که بین نخبگان وجود دارد توانایی توسعه روابط بین دو کشور را داریم.
وی افزود: امسال در سال ۲۰۱۲ ،”ایروان” پایتخت کتاب بوده و ما در ایران نیز در حال برگزاری هفته‌ی کتاب هستیم و برنامه های متعددی را در این زمینه اجرا کردیم.
حسینی تصریح کرد: ارمنستان سابقه ی ۵۰۰ ساله ای در زمینه نشر کتاب دارد.
لازم به ذکر است؛ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز جلسات متعددی را با ناشران این روز ها برگزار می کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: مسئولین ایران نسبت به حفاظت بناهای تاریخی اقدامات خوبی داشته اند و اهتمام ویژه ای برای ثبت و مرمت کلیساها دارند.
وی اظهار داشت: امیدواریم نسبت به ثبت جهانی “مسجد کبود” ایروان اقدام شود ما هم در یونسکو برای ثبت جهانی این اثر کمک خواهیم کرد.
حسینی در ادامه افزود: متاسفانه در دوره ی ۷۰ ساله ی حکومت اتحادیه جماهیر شوروی بعضی از مساجد ارمنستان از بین رفتند بعد از استقلال این جمهوری حرکت خوبی برای احیای این اماکن مذهبی و تاریخی آغاز شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در زمینه ی گفتگوی ادیان جلسات خوبی در ایران و ارمنستان برگزار شده و امیدواریم این بحث های علمی در محافل دانشگاهی ادامه پیدا کند.
وی ادامه داد: میان هنرمندان دو کشور همکاری و اقدامات خوبی انجام شده و برای آینده نیز آماده‌ی همکاری بیشتر هستیم و سفیر ارمنستان نیز که بسیار فعال بوده و علاقمند به توسعه همکاری میان دو کشور می باشند تشکر می کنم./ص

وزیر فرهنگ ارمنستان در ادامه گفت: ارامنه ی ایران در زمنیه فرهنگی  فعالیت بسیاری دارند و هر جا که باشند هویت ایرانی اشان را حفظ می کنند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.