دیدار وزیر کشور ایران با رییس جمهوری ترکمنستان

به گزارش روز جمعه ایرنا از ستاد مبارزه با موادمخدر؛ ‘مصطفی محمد نجار’ نتایج مذاکرات با رییس جمهوری ترکمنستان را بسیار مثبت و سازنده توصیف کرد و گفت: در این دیدار طیف وسیعی از مسایل مرتبط با همکاری‏های دوجانبه، منطقه‏ای و بین‏المللی مورد بحث قرار گرفت.

وزیر کشورهمچنین در این دیدار، دعوتنامه دکتر محمود احمدی نژاد را به قربانقلی بردی‏محمداف برای شرکت در اجلاس سران جنبش عدم تعهد که شهریور ماه در تهران برگزار می‏شود، تقدیم وی کرد.

رییس جمهوری ترکمنستان در این ملاقات ضمن ابلاغ سلام گرم دولت و ملت ترکمنستان به رییس جمهوری، دولت و ملت دوست و همسایه ایران، گفت: ملت‌های ترکمن و ایران در طول قرون در کنار همدیگر زندگی کرده و از اشتراکات فراوان تاریخی، فرهنگی و سنتی برخوردار هستند که این عوامل و پیوندها باعث می‏شود که ما تعاملات خود را در عرصه‏های مختلف توسعه و گسترش دهیم.

محمدنجار شب گذشته در راس هیات عالی رتبه سیاسی به منظور شرکت در اجلاس بین‏المللی پناهندگان جهان اسلام که روز جمعه در عشق‏آباد در سطح وزیران کشور و خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری‏های اسلامی و نیز ۵۰۰ نماینده از کشورهای ناظر و سازمان‏های بین‏المللی برگزار می‌شود، وارد عشق‏آباد شد.

ملاقات با وزیر خارجه ترکمنستان و نیز امضای یادداشت تفاهم همکاری‏های امنیتی و اقتصادی بین ایران و ترکمنستان از دیگر برنامه های سفر دو روزه وزیر کشور ایران به ترکمنستان ‏است.

اجلاس بین‌المللی پناهندگان جهان اسلام امروز جمعه کار خود را در ترکمنستان آغاز خواهد کرد.

اجتمام **۹۱۷۱**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۵۴۲۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.