دیدار پادشاه بحرین با نخست وزیر انگلیس

به گزارش ایرنا، منابع رسمی انگلیس گزارش داده اند در این دیدار علاوه بر روابط دوجانبه در مورد وضعیت داخلی بحرین و اوضاع سوریه نیز گفت و گو شده است.

یک سخنگوی نخست وزیری انگلیس به ‘بی بی سی’ گفت: هدف اولیه این دیدار بررسی روابط تجاری دو کشور بود ولی درباره اوضاع سوریه نیز گفت و گو شد.

‘بی بی سی’ گزارش داد: عوارض و پیامدهای بهار عربی، اصلاحات در بحرین و اوضاع سیاسی آن کشور از دیگر موضوعاتی است که به احتمال زیاد در مذاکرات نخست وزیر انگلیس و پادشاه بحرین مطرح شده است.

این سومین دیدار پادشاه بحرین با نخست وزیر انگلیس طی دو سال اخیر بود. انگلیس یکی از حامیان اصلی رژیم بحرین به شمار می رود و بر اساس گزارش سازمان های مدافع حقوق بشر، صدور سلاح و تجهیزات سرکوب به آن کشور نیز همچنان ادامه دارد.

مردم بحرین طی یک سال و نیم گذشته اعتراضات خود را به رژیم دیکتاتور آل خلیفه ادامه داده اند و علاوه بر کشته شدن دهها نفر، صدها نفر از فعالان حقوق بشر و معترضان مسالمت جو نیز در بازداشت به سر می برند.

گروه های مخالف رژیم بحرین ضمن محکوم کردن سفر شیخ حمد به انگلیس تاکید کرده اند که رژیم بحرین به وعده های خود برای انجام اصلاحات عمل نکرده است و همچنان به سرکوب معترضان ادامه می دهد.

اروپام**۳۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۸۹۹۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.