دیدنی های جهان/ ریودو ژانیرو؛در آغوش اقیانوس+ عکس

هادی معیری نژاد– سواحل، طبیعت سرسبز و به ویژه مهمان نوازی ساکنان ریو و جاذبه های دیدنی چون : منظره شهر ریو در ساحل خلیج گوانارابا ومجسمه مشهور حضرت عیسی بر فراز صخره ای در شهر، منظره هوایی استادیوم ماراکانا ،تصویر ساحل مشهور کوپاکابانا، دور نمای شهر ریو و صخره مشهور کورکووادو، منظره ریو در شب ، دریاچه رود ریگو د فریتاس، خلیج گوانابارا، منظره شهر حلبی آباد به این شهر زیبایی های خاصی را بخشیده.

دیدنی های ریو دوژانیرو
سواحل ریو
سواحل ریو با آب های اقیانوسی خلیجی و شن های نرم و زیبای خود و البته آفتاب دلنواز، سالانه هزاران توریست را به خود جذب می کنند. از جمله این سواحل می توان به ساحل راموس، فلامنگو، بوتافوگو، یورکا، ورملا، لیم، کوپاکابانا، آرپودور، ایپانما، لبلون، سائو کونرائو، بارا دی تیجوکا و غیره اشاره کرد.

 

کورکووادو
کورکووادو که به زبان پرتغالی به معنی گوژپشت است، کوهی در مرکز ریوست و ارتفاع قله گرانیتی آن به ۷۱۰ متر می رسد. این قله در جنگل تیجوکا که یک پارک ملی است قرار دارد. تپه کورکووادو دقیقا در قسمت غربی شهر واقع شده و به خاطر مجسمه عظیم ۳۸ متری مسیح رهایی بخش که بر روی آن قرار دارد، بسیار مشهور است. با تله کابین سانتا ترزا می توانید به بالای این کوه بروید و مجسمه مسیح رهایی بخش، شهر ریو، کوه کله قندی، دریاچه رودریگو دی فریتاس، سواحل کوپاکابانا و ایپانما، استادیوم ماراکانا و قسمت های بسیاری از ریو را تماشا کنید.

 

مجسمه مسیح رهایی بخش
بزرگترین مجسمه آرت دکوی جهان به ارتفاع ۳۹٫۶ متر که شامل یک پایه ۹٫۵ متری است. وزن این مجسمه ۶۳۵ تن است و در قله ۷۰۰ متری کوه کورکووادو قرار گرفته. این مجسمه که نمادی از مسیحیت و صلح است و به سمبل ریو و برزیل تبدیل شده بین سال های ۱۹۲۲ و ۱۹۳۱ از بتن مسلح و سنگ صابون ساخته شد. در ژوئیه سال ۲۰۰۷ مجسمه مسیح رهایی بخش به عنوان یکی از عجایب جدید هفت گانه شناخته شد.

 

کوه کله قندی
کوهی در دهانه خلیج گوانابرا در شبه جزیره ای که در اقیانوس اطلس واقع شده است. نام این کوه ۳۹۶ متری از شکل آن که شبیه کله قند است، گرفته شده.

تله کابینی شیشه ای که گنجایش ۶۵ نفر را دارد و مسیری ۱۴۰۰ متری بین قله پائو دی آکوکار و کارا دی کائو را در هر ۲۰ دقیقه طی می کند، مسافران را به بالای این کوه انتقال می دهد. خط اصلی تله کابین در سال ۱۹۱۲ ساخته و در سال های ۱۹۷۲ و ۲۰۰۸ بازسازی شده است. تله کابین جالب این کوه، نمایی پانوراما و زیبا به مسافران ارائه می دهد.

 

کوپاکابانا
منطقه ای در جنوب ریو دوژانیرو است که به خاطر ساحل ۴ کیلومتری خود، بسیار محبوب است. ساحل کوپاکابانا از خیابان پرینسسا ایزابل شروع و به پوستو سیکس خاتمه می یابد. در آن سوی کوپاکابانا دو ساحل کوچک، یکی داخل قلعه کوپاکابانا و دیگری بعد از آن، یعنی ساحل دیابو قرار دارد. ساحل آرپودور، جایی که موج سواران بسیاری را به خود جذب می کند، نیز از جذابیت های این منطقه است.

 

باغ های گیاه شناسی
از این باغ ها که قدمتی بیش از ۱۰۰ سال دارند، هم به عنوان پارک استفاده می شود و هم یک آزمایشگاه علمی. این باغ ها شامل مجموعه ای وسیع از گیاهان سراسر دنیاست. در نزدیکی کافه درون این پارک می توانید میمون های کوچکی که از درخت ها آویزانند و جست و خیز می کنند را ببینید.

 

ایپانما
در ایپانما نه تنها می توانید از ساحلی بی نظیر استفاده کنید، بلکه هتل های مجلل بسیاری نیز در این منطقه وجود دارند که کیفیت، رستوران های بین المللی و خریدی به یاد ماندنی در روئا گارسیا داویلا را می توانید در آن ها تجربه کنید. موزه سنگ های گران بهای آمستردام ساور نیز برای گردشگران تورهای داخلی برگزار می کند. بازدید از خیابان تجاری ویسکوند دی پیراجا با مغازه ها، رستوران ها و بهترین بوتیک های ریو و یکشنبه بازار هیپی با مجسمه های چوبی، صنایع دستی و لوازم موسیقی نیز خالی از لطف نیست.

 

جنگل تیجوکا
بزرگترین جنگل درون شهری دنیا که بیش از ۳۱۰۰ هکتار وسعت دارد. جنگل تیجوکا مملو از غارها، آبشارهای زیبا و گل ها و گیاهان نایاب است. کوه مشهور کورکووادو نیز بخشی از این جنگل محسوب می شود. بزرگترین میز گرانیتی پیک نیک دنیا، مسا دو امپرادور در این جنگل ها قرار دارد.

 

استادیوم ماراکانا
استادیومی رو باز که در سال ۱۹۵۰ تاسیس شد و علاوه بر بازی های فوتبال، ورزش های دیگری از جمله والیبال و برنامه های مختلف در آن اجرا می شود.

گنجایش فعلی این استادیوم حدود ۸۲ هزار نفر است و این مکان را به بزرگترین استادیوم برزیل و آمریکای جنوبی تبدیل کرده است.
۴۷۳۰۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.