دیدنی های جهان /زیباترین دریاچه های دنیا کدامند؟ – اخبار اجتماعی

هادی معیری نژاد– البته ما نام دریا خودمان خزر را در این لیست آورده ایم اما یک نگاه به سواحل این دریاچه بعد از تعطیلات و زباله های داخل و اطراف آن کافیست که زیبایی های این دریاچه دیگر به چشم نیاید
تقریبا تمامی دریاچه های معرفی شده در این گزارش حفاظت شده و دارای طبیعتی بکر و پاکیزه اند و دلیل زیباییشان هم در همین نکته نهفته است

دریاچه ژنو سوئیس
این دریاچه که یکی از زیباترین دریاچه های اروپا است به طور مشترک بین فرانسه و سوئیس قرار دارد و بزرگترین دریاچه غرب اروپا است ۶۰ در صد آن در سوئیس و ۴۰ در صد در فرانسه قرار دارد.


دریاچه کومو ایتالیا
این دریاچه در لومباردی ایتالیا واقع است سومین دریاچه بزرگ ایتالیا و یکی از عمیق ترین دریاچه های اروپاست که حدود ۴۰۰ متر عمق دارد

دریاچه پیتوکانادا
این دریاچه در کانادا و در پارک ملی بانیف قرار دارد شهرت این دریاچه به واسطه محبوبیت کوه کنار دستش و آب زلالش است که هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خودمی کشاند.


دریاچه لوچ لوموند اسکاتلند
این دریاچه یک دریاچه رویایی در اسکاتلند و از عجایب طبیعی برای بریتانیا به حساب می آید این دریاچه در مرکز اسکاتلند واقع است و ۳۰ کیلومتر طول و تقریبا ۲ تا ۸ کیلومتر عرض دارد.

دریاچه شیو سار در پاکستان
این دریاچه که در مناطق مرتفع پاکستان و فلات پامیر واقع است به دلیل انعکاس محیط اطراف در آب پاکیزه و درخشانش مشهور است.

دریاچه پلیت ویچ کرواسی
این دریاچه در پارک ملی کرواسی و در بین مناظر کوهستانی این پارک واقع است.این دریاچه به خاطر غارهای اطراف و آبشارهای کوچکش معروف است.


دریاچه بلد اسلوونی
این دریاچه در اسلوونی واقع است و به دلیل انعکاس تصویر قلعه بلد در آب به این نام معروف شده است این دریاچه یکی از بهترین جاذبه های توریستی اسلوونی محسوب می شود.

دریاچه خزر

دریاچه خزر که به دریای مازندران و کاسپین هم معروف است ضمن اینکه بزرگترین دریاچه جهان نیز هست از زیباترین آنها هم به شمار ی رود البته برای دوستداران ماهی سفید و خاویار این دریاچه زیباترین دریاچه دنیاست


بایکال سیبری
دریاچه بایکال به چشم های آبی سیبری مشهور است. دریاچه بایکال در جنوب سیبری نزدیک مرز روسیه واقع است.

دریاچه بایکال با داشتن عمقی ۱۶۴۲ متری یا ۵۳۶۹ فیت یکی از عمیق ترین دریاچه های جهان به شمار می آید. این دریاچه بزرگ، تنوع اکو سیستمی فوق العاده ای دارد. ۱۷۰۰ گونه مختلف گیاهی و جانوری در این دریاچه است.
 

۴۵۳۰۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.