دیدن هاله نور یکی از علائم میگرن است

۲۰م آذر ،

افرادی که مبتلا به میگرن می باشند، اغلب از این موضوع شکایت دارند که به هنگام بروز درد، آنها به نور و صدا حساس می شوند. عده کمی هم از حساس شدن پوست بدنشان ناراحتند. نور، صدا و بعضی از رایحه ها، در بسیاری از اشخاص به بروز میگرن و تشدید درد منتج می گردد.

ممتازنیوز: سردردهای مداوم شما را کلافه کرده؟ آیا به میگرن مشکوک میباشید یا تصور می کنید دچار سردردهای معمولی شده اید؟ میگرن از دردهای پیچیده ایست که علم پزشکی همچنان تمام ابعاد آن را کشف نکرده است. با این حال، بعضی علائم و نشانه ها به شما کمک می کند که بفهمید به یک سردرد معمولی دچار میباشید یا میگرن.

برخی از علائم قبل از حمله میگرن رخ می دهد و بعضی دیگر همچون حالت تهوع در حین میگرن به شما دست خواهد داد.

نوع میگرن و میزان درد آن در هر فرد یکتاست. هر فرد آن را به شکلی متفاوت تجربه می کند. بهترین راه برای اینکه متوجه نوع میگرن خود شوید این است که به محیط اطرافتان توجه کنید و ببینید چه چیز سبب رخ دادن آن می گردد. این علائم زنگ های خطری برای میگرن شما می باشند:

خمیازه کشیدن: یک یا دو روز قبل از آغاز میگرن ممکن است متوجه شوید که بیش از حد معمول خمیازه می کشید. برای بسیاری از اشخاص این یک علامت آزاردهنده به شمار می رود، اما این موضوع می تواند به شما کمک کند تا برای پیشگیری از به وقوع پیوستن یک میگرن شدید دست به کار شوید. علائمی همچون خستگی، تشنگی، احساس به خوردن غذا به حجم بسیار، می تواند به همراه خمیازه، اتفاق بیفتند.

هاله های نورانی: دیدن قسمت های نورانی و ستاره های منور در میدان دید، تلفیق بینایی به دید تونلی و تاری دید، ۳۰ دقیقه تا یک ساعت قبل از به وقوع پیوستن میگرن به اشخاص دست می دهد. و درست قبل از آغاز سردرد این علائم از بین می روند. همچنین بانوانی که این علامت را قبل از میگرن ملاحظه می کنند بیشتر از سایر بانوان در معرض خطر سکته قلبی می باشند. این دسته از بانوان باید از مصرف دخانیات و خوردن قرصهای ضد بارداری به شدت اجتناب کنند.

حالت تهوع: اگر چه علائم و نشانه های بین اشخاص متفاوت است، حالت تهوع از علائمی است که به صورت گسترده بین اشخاص مبتلا به میگرن رایج است. در صورتی که سردرد دارید، ولی به همراه این درد حالت تهوعی را تجربه نکرده اید، به احتمال بسیار شما میگرن ندارید. حالت تهوع سبب می گردد تا شما از خوردن اجتناب کنید. همچنین بعضی از اشخاص در هنگام بروز میگرن دچار استفراغ و اسهال نیز می شوند

درد در یک سمت سر: سردردهای عصبی و دیگر نوع سردرد های سبب می گردد تا درد در تمامی سر پخش شود و یا در ۲ طرف سر درد داشته باشید. اما اشخاص مبتلا به میگرن علاوه بر حالت تهوع، درد بیشتری را در یک طرف سرشان احساس کنند. عدم توازن در دردهای ناحیه‌ی سر یکی از نشانه های میگرن است. به خاطر داشته باشید که انجام فعالیت های روزانه میگرن را تشدید می کند. اشخاص مبتلا به میگرن بر این باورند که در حین بروز میگرن، کارهای روزانه دشوار می شوند.

حساسیت به نور و صدا: اشخاصی که مبتلا به میگرن می باشند، اغلب از این موضوع شکایت دارند که به هنگام بروز درد، آنها به نور و صدا حساس می شوند. عده کمی هم از حساس شدن پوست بدنشان ناراحتند. نور، صدا و بعضی از رایحه ها، در بسیاری از اشخاص به بروز میگرن و تشدید درد منتج می گردد.

سوزن‌سوزن شدن: تغییر در حواس می تواند از نشانه های میگرن باشد. احساس سوزن زدن سر انگشتان، بی حسی در صورت، بازو و یا پا، از این نشانه ها می باشند. این اتفاقات می توانند همزمان با دیدن هاله های نورانی و یا در هنگام بروز درد رخ دهند. این دست از تغییرات در حواس می تواند منجر به افزایش اثر اضطراب و استرس میگرن شوند.

تار بینی: تار شدن و یا کم نور شدن دید می تواند در زمان دیدن هاله های نورانی و یا در هنگام بروز درد رخ دهد. عده کمی از مبتلایان به میگرن این علامت را قبل از به وقوع پیوستن درد ملاحظه می کنند. این تغییرات عموما به سبب تغییر جریان خون در مغز به وقوع می پیوندند.

چنانچه از سردردهای مکرر رنج می برید و از میان علائم فوق، یک یا چند مورد را در خود ملاحظه کرده اید، با مراجعه به پزشک متخصص، برای کاهش درد و درمان های پیشگیرانه اقدام کنید.

منبع: سالم زی/ برگرفته از: Everyday Health


.
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.