دیده‌بان حقوق بشر: اسرائیل یه محدودیت‌های غیرقانونی علیه فعالان حقوق بشر پایان دهد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ شنبه ۶ آبان ۹۱،

یک سازمان بین المللی مدافع حقوق بشر از مقامات رژیم صهیونیستی خواست تا آزار و اذیت‌ها علیه دو تن از اعضای گروه حقوقن بشری «الضمیر» را پایان دهند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مقامات رژیم صهیونیستی در اوت و سپتامبر ۲۰۱۲ دستور منع رفت و آمد عبداللطیف غیث، رییس گروه فلسطینی «الضمیر» از بیت‌المقدس iبه کرانه باختری و مسافرت iبه خارج از کشور را صادر نمودند.

نیروهای رژیم صهیونیستی همچنین در ۱۵ اکتبر iبه خانه یکی از اعضای این گروه در کرانه باختری حمله و آیمن ناصر را iبه جرم مشارکت با الضمیر و صحبت درباره اسیران فلسطینی بازداشت نمودند.

این گروه اغلب در زمینه دفاع از حقوق اسیران فلسطینی در بند اسرائیل فعالیت می‌کند و دفتر آن در کرانه باختری قرار دارد.

دادگاه نظامی رژیم صهیونیستی حکم بازداشت آیمن ناصر را با استناد iبه شواهدی که خود اجازه دیدنشان را نداشت صادر نموده است.

در واقع هیچ یک از این دو نفر iبه جرمی متهم نشده و اجازه دیدن شواهد ارائه شده علیه خودشان را نداشته‌اند.

سارالی ویتسون – سرپرست خاورمیانه در دیده‌بان حقوق بشر – اظهار نمود: بسیار مسخره است که مقامات اسرائیل خودسرانه کسی را بازداشت می‌کنند که خود در زمینه مبارزه با بازداشت‌های اجباری فعالیت می‌کند. آنها همچنین حقوق رییس سازمان حقوق بشری الضمیر را نقض نموده‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر اعلام نمود که رژیم صهیونیستی باید ممنوعیت رفت و‌ آمد علیه عبداللطیف غیث را لغو و دیگر عضو بازداشت شده گروه را آزاد کند یا اینکه شواهد قانونی علیه وی ارائه دهد.

غیث ۷۱ ساله یکی از بنیانگذاران الضمیر است و ۲۰ سال است که سرپرستی هیئت رییسه گروه را iبه عهده دارد.

وزیر کشور رژیم صهیونیستی در سوم اوت دستور ممنوعیت مسافرت وی iبه خارج از کشور را صادر و تاکید نمود که وی تهدیدی است علیه امنیت اراضی اشغالی فلسطین.

بر اساس گزارش تفسیری وب‌سایت دیده‌بان حقوق بشر، آیمن ناصر ۴۲ ساله نیز در ۱۵ اکتبر در حالی که در منزلش در نزدیکی رام‌الله بود،‌ در پی حمله گروهی از نیروهای رژیم صهیونیستی در ساعت یک بعد از نیمه شب بازداشت شد.

دیده‌بان حقوق بشر اخطار داد که دستگیری و بازجویی از ناصر نقض حقوق اوست و مقامات رژیم صهیونیستی باید بر اساس قوانین بین‌المللی iبه محض دستگیری فردی، وی را از اتهاماتش مطلع نمایند.

خشونت‌ها و بدرفتاری‌های نیروهای رژیم صهیونیستی و همچنین ادامه شهرک‌سازی‌ها یکی از مسائل همیشگی است که سبب نگرانی حقوق بشر‌ی‌ها می‌شود.

اخیرا ریچارد فالک – بازرس ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در اراضی اشغالی – در گزارش تفسیری کاری خود iبه مجمع عمومی اعلام نمود که شهرک‌سازی در اراضی اشغالی نقض حقوق فلسطینیان است و رژیم صهیونیستی باید آن را سریع متوقف کند.

وی همچنین بیان نمود که تعدادی از شرکت‌های اسرائیلی و چند ملیتی که مقر آنها در آمریکا و اروپاست iبه سبب کمک iبه رژیم صهیونیستی برای ساخت و سازهای غیرقانونی در اراضی اشغالی، قوانین بین‌المللی حقوق بشر را نقض نموده‌اند. از این رو وی تحریم این شرکت را خواستار شد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.