دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در مورد عوامل تهدید کننده صلح و امنیت بین‌المللی

برنامه‌ها و سیاست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی کشورمان به منظور غلبه بر کاستی‌ها و و مقابله موثر با مشکلات جهانی

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل ایراد اتهامات بی اساس علیه کشورمان را مشخصه بارز سیاست جنگ طلبانه و عملیات روانی و تبلیغاتی رژیم صهیونیستی دانست.

محمد خزاعی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک در جلسه شورای امنیت این سازمان که در خصوص “قاچاق غیرقانونی فرا مرزی، تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی” برگزار شده بود، ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان را از جمله اقدامات رژیم صهیونیستی در چارچوب تروریسم دولتی عنوان کرد.

سفیر و نماینده دائم کشورمان در سخنرانی خود با اشاره به ادعاهای نماینده رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: نماینده این رژیم در چارچوب سیاست‌های جنگ طلبانه و عملیات روانی – تبلیغاتی علیه جمهوری اسلامی ایران از تریبون شورای امنیت برای ایراد اتهامات بی اساس علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کند و در اظهارات اخیر خود اتهامات بی پایه‌ای را در مورد قاچاق سلاح علیه ایران وارد کرد، در شرایطی که این رژیم از طریق عوامل خود به اقدامات جنایتکارانه‌ای از جمله تروریسم دولتی دست زده که نمونه روشن آن ترور دانشمندان هسته‌ای ایران است.

خزاعی افزود: ادعاهای بی اساس رژیم صهیونیستی علیه ماهیت صلح‌آمیز فعالیت‌های هسته‌ای ایران، تلاش دیگری از سوی این رژیم برای انحراف توجهات افکار عمومی جهان از توسعه مخفیانه زرادخانه سلاح‌های هسته‌ای، داشتن غیرقانونی صدها کلاهک هسته‌ای و دیگر سلاح‌های کشتار جمعی که کل منطقه را تهدید می‌کند و علیه صلح و امنیت بین‌المللی می‌باشد.

سفیر و نماینده دائم کشورمان در ادامه سخنرانی خود دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در مورد عوامل تهدید کننده صلح و امنیت بین‌المللی از ناحیه قاچاق فرامرزی در حوزه‌های قاچاق مواد مخدر، تروریسم، قاچاق انسان و تجارت غیرقانونی اسلحه را تشریح کرد.

خزاعی قاچاق فرامرزی در ابعاد مختلف آن را  یکی از چالش‌های عظیمی خواند که جامعه بین المللی با آن روبرو است و انواع مختلف قاچاق، تروریسم، تجارت غیرقانونی اسلحه و جنایت‌های سازمان یافته آنچنان مشکلاتی به وجود آورده که صرفا با تلاش‌های دسته جمعی و متمرکز که مبتنی بر اصول و مسئولیت پذیری مشترک است، قابل حل خواهد بود .

سفیر و نماینده دائم کشورمان افزود: جمهوری اسلامی ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی خود که در منطقه‌ای واقع شده که تنش و درگیری و فعالیت‌های غیرقانونی شامل تجارت غیرقانونی سلاح‌های سبک، جنایات سازمان یافته، تروریسم و قاچاق مواد مخدر در آن وجود دارد، از هیچ نوع تلاشی برای مقابله با این فعالیت‌های غیرقانونی دریغ نکرده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در زمینه قاچاق مواد مخدر اقدامات گسترده‌ای شامل تقویت نیروهای مرزبانی، صرف میلیاردها دلار برای ارتقای سیستم امنیتی و کنترل مرزی مبذول کرده و تاکنون در راه مبارزه با قاچاق مواد مخدر، قاچاق اسلحه‌های سبک و مبارزه با تروریسم بیش از چهار هزار نفر از نیروهای مومن و فداکار کشورمان به شهادت رسیده‌اند.

محمد خزاعی در خصوص موضوع قاچاق سلاح‌های کوچک و سبک تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران یکسری قوانین، مقررات و دستور العمل‌ها را اجرایی کرده که زمینه جلوگیری و مبارزه با تجارت غیر قانونی سلاح‌های کوچک و سبک و مشکلات ناشی از آن را برای مقامات و نهادهای ذیربط فراهم می‌کند.

سفیر و نماینده دائم کشورمان در پایان سخنرانی خود تأکید کرد: برنامه‌ها و سیاست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به منظور غلبه بر کاستی‌ها و و مقابله موثر با مشکلات جهانی در زمینه قاچاق فرامرزی نیازمند بازنگری است.

کلیدواژه ها:

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.