دیدگاه رهبری درباره نقطه قوت مجلس هشتم/ انصاف در دستورکار نمایندگان باشد

اسماعیل کوثری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مقام معظم رهبری گفت: سخنان مقام معظم رهبری در خصوص کار مجلس نهم بسیار جامع و کامل بود و فکر می کنم گزارش کاملی از مجلس هشتم به دست ایشان رسیده بود، رهبر انقلاب با دسته بندی موضوعات مهمترین نقاط ضعف مجلس هشتم را بیان کردند و در عین حال از بعضی اقدامات این مجلس هم ابراز رضایت کردند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در این دیدار از تصمیمات مجلس شورای اسلامی در زمینه سیاست خارجی تقدیر کردند، گفت: البته ایشان تاکید داشتند که مجلس نهم باید به مراتب قوی تر عمل کند و به صورت جدی تر در حوزه بیداری اسلامی وارد شود.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب تاکید کردند مجلس باید زنده و سالم باشد، گفت: حضور نمایندگان مجلس در صحن علنی و کمیسیون ها باید به صورت مستمر و بدون غیبت باشد تا بتوان بهتر مسائل جاری کشور را دنبال کرد.

 

نماینده مردم تهران با بیان اینکه رهبر انقلاب اشاره داشتند که نمایندگان باید همدیگر را تحمل کنند و هر کس حرفی زد به سرعت دیگری عکس العمل نشان ندهد، گفت: مقام معظم رهبری در سخنان خود خطاب به نمایندگان در خصوص زندگی سالم تاکید داشتند و گفتند زندگی نمایندگان قبل و بعد از حضور در مجلس نباید تغییر داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه جلوگیری از ریخت و پاش و اسراف باید در دستور کار مجلس نهم قرار بگیرد، گفت: عمل به سخنان مقام معظم رهبری موجب می شود که در نهایت مجلسی اسلامی و مردمی شکل بگیرد و در عمل مردم از آن راضی باشند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه نمایندگان در عین استقلال می توانند نظارت جدی بر عملکرد دولت داشته باشند، گفت: این نظارت نباید صوری باشد، چراکه واقعیت ها در نظارت بیان می شود، البته در نظارت نباید به گونه ای عمل کرد که تلقی تندروی باشد.

 

کوثری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مجلس باید براساس واقعیت ها رفتار کند و نه بر اساس افراط و تفریط گفت: نمایندگان نباید هر مورد کوچکی را بزرگ و از میکروفن مجلس آن را بیان کنند، انصاف در هر زمینه ای باید در دستور کار نمایندگان قرار گیرد.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب تنها از عملکرد سیاست خارجی در مجلس هشتم رضایت داشتند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.