دیسک گردن چیست

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : متخصص ارتوپدی گفت: دردهای ناشی از دیسک‌ گردن درد‌های بسیار شدیدی می باشند که بسته به نوع درگیری دیسک گردن ممکن است این درد به انگشت شست و اشاره یا دو انگشت کوچک نیز انتشار یافتن پیدا کند و هر کدام از سمت و دست‌های بدن را گرفتار کند.

احسان فلاح در گفت‌و گو با فارس، اظهار داشت: شایع‌ترین علامت دیسک گردن، درد است. این درد می‌تواند به دست انتشار یافتن پیدا کند و حتی به زیر آرنج نیز برسد.

متخصص ارتوپدی گفت: بسته به نوع درگیری دیسک گردن ممکن است این درد به انگشت شست و اشاره یا دو انگشت کوچک نیز انتشار یافتن پیدا کند و هر کدام از سمت و دست‌های بدن را گرفتار کند.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی ارتش تصریح کرد: معمولاً دردهای ناشی از دیسک‌ گردن درد‌های بسیار شدیدی می باشند که حتی فرد نمی‌تواند شب‌ها بخوابد.

فلاح ادامه داد: البته دردهای گردن می‌تواند در زمینه آرتروز خود گردن یا بیماری‌های دیگر باشد که در تشخیص افتراقی دیسک گردن قرار می‌گیرند.

متخصص ارتوپدی گفت: هنگامی که فرد با علائم دیسک گردن به پزشک متخصص مراجعه می‌کند در مراحل اولیه درمان پیشنهاد به استراحت، استفاده از کلار گردنی و درمان دارویی می‌شود و بعد از کاهش علائم، بیمار برای فیزیوتراپی معرفی می‌شود.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی ارتش تصریح کرد: یکی از اشتباهات رایج در این حوزه این است که بیمار هنگام اوج درد به فیزیوتراپی مراجعه می‌کند که این عمل سبب تشدید درد و علائم بیماری می‌شود؛ بنابراین پیشنهاد ما به اشخاص این است که وقتی درد کاهش یافت و از شدت اولیه علائم اولیه کاسته شد پیگیر درمان  فیزیوتراپی شوند.

فلاح، به دیسک‌های گردنی مقاوم به درمان اشاره داشت و افزود: بعضی از دیسک‌های گردن علی‌رغم درمان دارویی، فیزیوتراپی یا روش‌های دیگر درمان، بهبود پیدا نمی‌کنند و عملاً به درمان جواب نمی‌دهند که این نوع دیسک‌ها کاندیدای عمل جراحی می باشند.

متخصص ارتوپدی گفت: البته برای انجام عمل جراحی استثناء وجود دارد یعنی اگر بیماری با نقص عصبی یا علائم درگیری شدید نخاع مراجعه کند قطعاً کاندیدای عمل جراحی اورژانسی است که تشخیص برعهده پزشک معالج است.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.