دیلی میل:برکناری کی روش نقطه عطف تیم ملی فوتبال پرتغال بود

این روزنامه درتحلیلی، کنارگذاشتن’کارلوس کی روش’ازمربیگری تیم ملی پرتغال را نقطه عطفی دراین تیم عنوان کردونوشت: کی روش درطول دو سالی که در منچستریونایتد دستیار ‘ سر الکس فرگوسن’ بود، چهره ای محبوب به شمار می رفت. ولی هنگامی که هدایت تیم ملی پرتغال را به عهده گرفت همه چیز تغییر کرد.

او از شمال غرب انگلیس بازگشتی تاریخی به پرتغال داشت و هدایت تیم ملی این کشور را به عهده گرفت. او پس از یک باخت و یک تساوی در شروع رقابت های مقدماتی یورو ۲۰۱۲ از کار برکنار شد.

آن زمان بسیاری از بازیکنانی که با هدایت او در تیم ملی پرتغال به میدان می رفتند، از اینکه چرا زودتر از این کی روش برکنار نشده متعجب بودند. عملکرد کنونی تیم ملی پرتغال نشان می دهد که مسئولان فوتبال آن کشور به درستی و در بزنگاه تصمیم به برکناری این سرمربی گرفتند.

کی روش درسپتامبر ۲۰۱۰ از سمت خود در تیم ملی پرتغال برکنار شد و اکنون در ایران مشغول به کار است.

تیم پرتغال در دوران جانشین او ‘ پائولو بنتو’ رشد کرد و به جایی رسید که تیم چک را در ورشو شکست داد و تا نیمه نهایی رقابت های یورو ۲۰۱۲ پیش رفت.

بنتو سرمربی کنونی پرتغال درحدی نیست که ژست مربیان گرانقیمت را بگیرد.به اندازه کی روش هم جذابیت ندارد ولی حداقل تا این زمان نتیجه خوبی در تیم ملی گرفته است.

در پرتغال همه می خواهند نسبت به آینده این تیم خوش بین باشند.

‘ کریستیانو رونالدو’ که تنها گل پرتغال مقابل چک را به ثمر رساند ، گفت: مهمترین چیز روحیه تیم ما است که با قبل تفاوت کرده است. راه ما بسیار دشوار بود ولی اکنون اینجا هستیم و می خواهیم به مرحله بعدی برویم ، کاری که تا پیش از این ممکن به نظر نمی رسید.

به نظر می رسد بازیکنان پرتغال فصل ‘ کی روش’ را بسته اند؛ حداقل در ملا عام. کمتر در این باره با رسانه ها صحبت می کردند ولی می شد به خوبی حس نفرت را در تمامی تیم درک کرد؛ احساسی که پیش از آن سابقه نداشت.

اکنون آنها در شرق اروپا آرام تر و جا افتاده تر به نظر می رسند. شاید بدون رونالدو تیمی کاملا معمولی بودند ولی شرایط ایده‌آل ستاره رئال مادرید و کاپیتانی او همه چیز را در این تیم تغییر داد.

البته غیبت ‘ ریکاردو کاروالیو’ کاملا محسوس است.

رونالدو که تاکنون سه گل در رقابت های یورو ۲۰۱۲ به ثمر رسانده می گوید برایش اهمیتی ندارد که آقای گل باشد و هیچ وقت هم به آن فکر نکرده است. او می خواهد تا جایی که می تواند همراه با تیم پرتغال به رده های بالای فوتبال اروپا برود .

او گفت‌: برایم مهم نیست حریف ما در نیمه نهایی فرانسه است یا اسپانیا. تیم در هر حال آماده است.مهم نیست من چه کار می کنم؛ مهم این است که تیم چه کار خواهد کرد. البته از پیروزی برابر تیم چک بسیار خوشحالم و فکر می کنم استحقاق پیروزی را داشتیم چون بهتر بازی کردیم.

پرتغال با رونالدو، نانی، رائول میرلس و خوزه مورینیو چند تکنیسین به دنیای فوتبال هدیه کرده است.

رونالدو که اساسا در پست چپ بازی می کند نیاز به بازیکنی دارد که او را در خط حمله تکمیل کند ، بازیکنانی نظیر ‘ هلدر پوستیژا’ که مصدوم است و یا ‘ هوگو آلمیدا’.

نانی که عملکردی درخشان در دیدار هلند و پرتغال داشت، گفت: کسی چه می داند شاید در فینال با انگلیس روبرو شدیم ، ولی فعلا این برایمان مهم است که بازی بعدی را ببریم. مهم نیست مقابل کدام تیم بازی خواهیم کرد.

وی افزود: شب دیدار یک چهارم نهایی( برابر تیم چک) برایمان فوق العاده بود. تیم خشوحال است چون عملکردی عالی داشت.

ورزشی **‌۱۵۵۳

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۵۳۹۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.