دین محمدی: کی‌روش باید برود

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال معتقد است وقتی مربی در یک تورنمنت مهم نتیجه‌ نمی‌گیرد و طبیعی است که باید برود و یک جایگزین با سبک فوتبالی جدید هدایت تیم از بر عهده بگیرد.

سیروس دین محمدی در گفت‌وگو با ایسنا ظهار کرد: کی‌روش تیم خوبی با بازیکنان جوان ساخت و سیستم‌ دفاعی بسیار خوبی هم درست کرد، اما در این مرحله فقط گرفتن نتیجه‌ ملاک عملکرد سرمربی است و مردم هم همین انتظار را دارند.

سرمربی تیم امید استقلال در خصوص شکست تیم ملی در مقابل عراق، گفت: می‌توانستیم این بازی را با آرامش و حوصله اداره کنیم و پیروز از میدان خارج شویم. هر چند اشتباه داور در اخراج فولادی تاثیر بسیار بدی در روند بازی ما داشت، اما کارلوس کی‌روش می توانست بعد از دریافت کارت زرد فولادی و با توجه به این که از بازی بعد هم محروم شده بود او را تعویض کند تا از خطر اخراج او جلوگیری کند.

دین محمدی درباره تلاش بی وقفه بازیکنان برای فرار از شکست در جریان بازی گفت: با وجود ۱۰ نفره بودن تیم، بچه‌ها خیلی خوب بازی را اداره کردند و با تلاش خود دو بار نتیجه‌ را از شکست به مساوی بر گرداندند.

دین محمدی درباره ضربات پنالتی نیز گفت: هیچ کدام از دروازه‌بان‌های دو تیم پنالتی گیر نبودند دروازه‌بان عراق از نظر فنی خیلی ضعیف بود و می‌شد با ضربات داخل چارچوب همه پنالتی‌ها را به گل تبدیل کرد.

دین محمدی می‌گوید ایران در این بازی بسیار بهتر از بازی با امارات بازی کرد و دیدیم که پرس را از زمین حریف شروع کرده بود، کاری که در بازی‌های قبل کمتر دیده می‌شد. این کار تا اخراج فولادی بسیار خوب انجام می‌شد، اما اخراج او نظم تیمی ما را به هم ریخت.

بازیکن اسبق تیم ملی تعویض‌های کی‌روش را نیز خوب ارزیابی می‌کند و می‌گوید: به نظر من تعویض‌ها خوب و به موقع انجام شد، وقتی اشکان دژاگه را به نوک حمله برد و جهانبخش را جای او گذاشت، اشکان کارایی خود را از دست داد، چرا که او با سر زن نیست بازیکنی است که در کناره‌های عملکرد بهتری دارد و برای نوک حمله کی‌روش می توانست از کریم انصاری فرد برای آن پست استفاده کند.

سرمربی امیدهای استقلال همچنین پورعلی گنجی را بهترین بازیکن این بازی دانست و افزود: او به راحتی می‌تواند در لیگ‌های اروپایی بازی کند. به نظر من او یک بازیکن کامل است که من بعد از مدت‌ها در فوتبال ایران دیدم.

دین محمدی در پایان به شکست شش بر صفر تیم کره در سال ۱۹۹۶ در مقابل ایران اشاره کردو گفت: در آن سال آنها رفتند و روی تیم‌های پایه خود کار کردند و یک تیم جدید ساختند. حالا هم بازی‌ها برای ما تمام شده و باید برای آینده کار کنیم. در میان بازیکنان جوان و امیدها کسانی هستند که به راحتی می‌توانند نسل آینده فوتبال ملی ما را بسازند و باید به آنها توجه بیشتری کنیم.

نوشته دین محمدی: کی‌روش باید برود اولین بار در اخبار روز ایران پدیدار شد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.