دیه کامل و خسارت دانش‌آموزان فوتی و جرحی اردوی راهیان نور پرداخت می‌شود

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از ایسنا

hemmat khahi-2-188.jpg

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با بیان این که این وزارتخانه پیگیر پرداخت دیه کامل و خسارت دانش‌آموزان فوتی و آسیب‌دیده اردوی راهیان نور در پی اتفاق اخیر است، گفت: در تلاش هستیم تا احتیاط‌ها و ملاحظات تازهی را برای افزایش ایمنی مسافرتهای اردوی راهیان نور اتخاذ کنیم.

حسین هژبری در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش‌ و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این که همه دانش‌آموزانی که به اردوهای راهیان نور مسافرت می‌کنند، «بیمه کامل آموزش و پرورش»، «بیمه بسیج دانش‌آموزی» و «بیمه سرنشین اتوبوس» می باشند، اظهار نمود: آموزش و پرورش در حال پیگیری پرداخت دیه و خسارت به خانواده دانش‌آموزانی است که در اتفاق اخیر فوت نموده و یا مجروح شده‌اند.

وی افزود: بر اساس قوانین و مقررات بیمه، دیه کامل دانش‌آموزان فوتی به خانواده‌هایشان پرداخت می‌شود.

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای برای جایگزینی حمل و نقل ریلی با حمل و نقل جاده‌ای برای مسافرتهای راهیان نور در دست نمی باش، اظهار نمود: با توجه به حجم بالای اعزام دانش‌آموزان به اردوهای راهیان نور، امکان پوشش این مسافرتها از طریق حمل و نقل ریلی وجود ندارد، اما آموزش و پرورش در تلاش است تا تدابیر، احتیاط‌ها و ملاحظات تازهی را برای افزایش ایمنی این مسافرتها و کاهش صدمات انجام دهد.

وی عنوان نمود: امروزه استفاده از حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس برای مسافرتهای برون شهری نه تنها در ایران بلکه در همه دنیا مرسوم است، اما باید نکات ایمنی و شرایط بهتری برای مسافرتهای اردوهای راهیان نور به ویژه برای دانش‌آموزان فراهم شود.

هژبری عنوان نمود: در اجرای اردوهای راهیان نور علاوه بر آموزش و پرورش، دستگاه‌های دیگری از جمله بسیج دانش‌آموزی، بسیج‌های راهیان نور به عنوان متولیان این طرح حضور دارند، لذا در بحث ساماندهی نحوه اعزام و اجرای دانش‌آموزان به مسافرتهای راهیان نور، سایر دستگاه‌ها نیز باید همراهی لازم را داشته باشند.

وی تاکید نمود: در تدابیر تازه آموزش و پرورش، تلاش می‌کنیم تا با افزایش ضریب ایمنی مسافرتهای راهیان نور، این گونه حوادث را حذف و به حداقل برسانیم.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.