«دیوان مازندران» از سوی میر جلال الدین کزازی روایت می‌شود

«دیوان مازندران» از سوی میر جلال الدین کزازی روایت می‌شود

«دیوان مازندران» از سوی میر جلال الدین کزازی روایت می‌شود

میرجلاالدین کزازی از به پایان رساندن جدیدترین کتاب خود با نام «دیوان و مازندران» از سری مجموعه کتاب هایی در رابطه با مازندران شناسی خبرداد.

منبع : خبرگزاری سینمای ایران

تاریخ : شنبه ۴ شهریور ساعت ۰۹:۵۸

میر جلال الدین کزازی اظهار داشت: یکی از نهادهای فرهنگی استان مازندران در زمینه های گوناگون مازندران شناسی اقدام به نگارش وچاپ کتاب هایی کوتاه کرده است که نگارش یکی از این کتاب ها با نام «مازندران و دیوان» بر عهده من بوده است.
وی در رابطه با موضوع کتاب «دیوان ومازندران» ادامه داد: موضوع این کتاب باز میگردد به پیوند مازندران با دیوان زیرا از زمان اوستا تا کنون این شهر همواره سرزمین دیوان شمرده شده است، درشاهنامه نیز این پیوند باز گفته شده است.
این پژوهشگر ونویسنده تصریح کرد: من در این کتاب چگونگی این پیوند را بازنموده و نشان داده ام که این دیوان چه کسانی هستند، به عبارتی از بومیانی گفته ام که پیش از تاختن آریاییان در ایران و هند می زیسته و از تمدن و فرهنگی درخشان برخوردار بوده اند.
کزازی همچنین در مورد کتاب های دیگرش گفت:«فرزند فرمند ایران» که بر پایه سرگذشت و زیست نامه فردوسی نگاشته شده است، «شاهنامه از آغاز تا انجام»، «دیوان دانایی و داد»، «بر آستان جانان» در شرح ۲۰ غزل از حافظ و کتابی با نام «چامه ها» که برگردانی از اشعار هوراس شاعر یونانی است، نام کتاب هایی است که در انتظار چاپ ونشر به سر می برند.

کد خبر: ۴۵۲۵۹

Share/Save/Bookmark


هنر نیوز – آخرین عناوین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.