دیوید کراننبرگ «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» را خسته کننده خواند

سینما پرس-گروه سینما/ دیوید کراننبرگ؛ کارگردان صاحب‌نام کانادایی، ضمن تمجید از تلاش‌های فنی کریستوفر نولان، اظهار کرد که «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» خسته کننده است.

به گزارش سینما پرس، دیوید کراننبرگ؛ کارگردان فیلم های سینمایی «تاریخ خشونت» (A History of Violence)، «قول‌های شرقی» (Eastern Promises) و «یک روش خطرناک» (A Dangerous Method) در جدیدترین مصاحبه خود درباره جدیدترین اثر کریستوفر نولان به نام «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» (The Dark Knight Rises) گفت: فکر نمی کنم که آن ها یک اثر هنری عالی را خلق کرده باشند. به نظر من بت‌من هنور در حال انجام کارهای احمقانه است. فقط می توانم این موضوع را بیان کنم که این اثر یک فیلم عالی نیست.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی هالیوود ریپورتر، این کارگردان کانادایی در ادامه نیز گفت: بهترین فیلم کریستوفر نولان «ممنتو» (Memento) است. «ممنتو» یک فیلم سینمایی جالب است. به نظر من سه گانه بت‎من نصف جذابیت «ممنتو» را نیز ندارند، هرچند که برای ساخت این مجموعه آثار خیلی بیشتر از «ممنتو» هزینه شده است.

کراننبرگ در ادامه صحبت های خود نیز ضمن تمجید از تلاش های تکنیکی کریستوفر نولان گفت: با وجود اینکه کریستوفر نولان از جدیدترین تکنولوژی های ساخت فیلم و دوربین های فوق حرفه‌ای «آی مکس» استفاده کرده است، اما «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» هنوز به عنوان یک فیلم واقعی به شمار نمی‌آید.

این کارگردان کانادایی در مصاحبه خود درباره فیلم های ابرقهرمانانه نیز گفت: برخلاف فیلم های ترسناک که قابلیت تبدیل شدن به یک اثر هنری را دارند، فیلم های «کمیک استریپی» (ابر قهرمانانه) این طور نیستند.

کراننبرگ ۶۹ ساله در اینباره گفت: یک فیلم ابر قهرمانانه، در تعریف «کمیک ایستریپی» است برای بچه ها که یک ذات بلوغ را در خود دارد و همین موضوع موجب جذب مخاطب می شود. به نظر من، مردمی که می گویند «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» یک اثر هنر سینمایی عالی است، نمی دانند که درباره چه چیزی در حال حرف زدن هستند.

آخرین فیلم سینمایی دیوید کراننبرگ «جهان‌شهر» (Cosmopolis) نام دارد که چندی پیش با حضور در شصت و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن برای کسب نخل طلایی بهترین فیلم این جشنواره فرانسوی به رقابت با سایر آثار برجسته بین المللی پرداخته بود.

«شوالیه تاریکی بر می‌خیزد» به کارگردانی کریستوفر نولان داستان بت‌من را به تصویر می کشد که پس از گذشت ۸ سال از آخرین فعالیت خود، دوباره برای نجات شهر در برابر دشمنی قدرتمند به پا می‌خیزد. تام هاردی، کریستن بل، لیام نیسون، جوزف گوردون لویت، آن هاتوی، گری الدمن، مورگان فریمن و ماریون کوتیار از جمله بازیگران مطرح و برجسته ای هستند که در فیلم سینمایی «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» ایفای نقش کرده اند.

قسمت های اول و دوم فیلم های سینمایی بت‌من به نام «شروع بت‌من» (Batman Begins) و «شوالیه تاریکی» که در سال های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۸ میلادی اکران شده اند، هر کدام به ترتیب فروشی برابر با ۳۷۲ میلیون و یک میلیارد دلار را رقم زده اند.

انتهای پیام/ ع م

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۶۱۰۵


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.