دیپلمه‌های پیش از سال ۸۴ داوطلب کنکور نیازی به «ثبت کد سوابق تحصیلی» ندارند

۲۳ آبان ،

erfan-23-5.jpg

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش گفت: داوطلبان کنکور ۹۲ که دیپلم خود را پیش از سال ۸۴ اتخاذ کرده‌اند و عنوان دیپلم آنها نظری است، نیازی به ثبت کد سوابق تحصیلی ندارند و به طور مستقیم برای شرکت در کنکور باید به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش مراجعه کنند.

عبدالامیر عرفی در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره دریافت کد سوابق تحصیلی برای ثبت‌نام در کنکور ۹۲ گفت: تنها داوطلبانی مشمول این موضوع می باشند که دیپلم خود را بعد از سال ۸۴ تاکنون دریافت کرده باشند، لذا کسانی که دیپلم آنها پیش از سال ۸۴ صادر شده و امتحاناتشان به صورت نهایی برگزار شده و عنوان دیپلم‌شان نظری است، نیازی به کد سوابق تحصیلی ندارند.

وی افزود: همچنین بعضی از داوطلبان که در قبل دیپلم خود را اخذ کرده‌ و معدل ندارند و نمرات آنها به صورت نیم سالی – واحدی است نیز نیازی به ثبت کد سوابق تحصیلی ندارند.

عرفی تصریح کرد: پایگاه اینترنتی ساحت که مربوط به دریافت کد سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور ۹۲ است، تا وقتی که ثبت نام برای کنکور از طریق سازمان سنجش ادامه داشته باشد، باز است و داوطلبان مشمول می‌توانند جهت دریافت و تایید سوابق تحصیلی خود به این پایگاه اینترنتی مراجعه کنند.

به گفته رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش، از ابتدای فعالیت پایگاه اینترنتی ساحت تاکنون بیش از ۴۲۴ هزار و ۵۰۰ نفر به این پایگاه اینترنتی مراجعه کرده و اطلاعاتشان تایید شده است. همچنین تعدادی از داوطلبان نیز اطلاعاتشان مغایرت‌هایی داشته که نسبت به رفع آن اقدام شده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.